• Lexis

Gravidbyxor - när började ni?

Jag är bara i v 16 men har redan börjat fundera på om det inte är dags att köpa gravidbyxor snart. Har bara tre par jeans jag fortfarande kan använda; två av dem med väldigt låg midja och det tredje paret för att de är baggy.

Men det känns så tidigt! :-O Det ska väl inte behövas än? På jobbet har jag fått gå upp två storlekar i byxorna för att de är sydda så att de klämmer på magen annars.

Hur gör ni andra? Jag har ju inte någon tydlig gravidmage än eftersom jag inte är så långt gången utan för andra ser jag nog mest lite tjock ut. Köper ni vanliga byxor i större storlek eller går ni direkt på gravidbyxorna? Känns onödigt att köpa kläder som jag väl ändå bara kan ha ett par veckor innan den riktiga magen kommer...

Ja, detta var mitt i-landsproblem idag...

• Svar på tråden Gravidbyxor - när började ni?
  • Lexis

Jag var faktikst och köpte två par i helgen men har inte börjat använda dem än, fyller inte riktigt ut mudden...

Men vad besviken jag blev på utbudet! Det var ju bara H&M som hade! Inte Lindex, Kapp-Ahl eller ens Åhléns hade mammakläder. Och när jag hade insett det och kom hem och kollade H&M's hemsida för att ev köpa mer längre fram fanns där nästan ingenting kvar.

• Copyjulia

Jag är i v 17 och tycker knappt min mage syns alls. Men uppenbarligen har det hänt saker för jag kan överhuvudtaget inte knäppa några av mina jeans längre. Jag föredrar stuprörsjeans men de få mamma-stuprörsjeans jag hittat har varit otroligt fula så jag har mest köpt jeans, kjolar och klänningar istället. 

Någon som vet var man kan köpa snygga mamma-stuprörsjeans? 

• Copyjulia

Jag köper hellre mammakläder än ett par storlekar större. Jag vill ha tighta jeans och de blir ju så baggy med större storlek. Fast det har iofs de mammajeans jag provat varit också. 

• lillam82

köpte mina första mamma byxor idag 16+4 på hm men det va för det va rea.
    kan fortfarand ha mina vanliga jenas fast dem sitter lite tajatare en innan.

Copyjulia: hörde att veromoda kan ha snygga jeans i mamma modell.    

• Rocktroll

Jag köpte nog redan kring v 10 och nu är jag i v 16 så har haft ett bra tag, men jag fick en ganska stor mage tidigt denna gången.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Therese och Stefan

Jag har vägrat att köpa nya byxor. Är i vecka 36 och kan forfarande ha två av mina jeans. Mestadels använder jag tights och klänningar samt shorts, vilket är perfekt då överdelarna inte är några problem.

• Jess86
    Copyjulia skrev 2012-06-13 18:25:18 följande:
    Jag är i v 17 och tycker knappt min mage syns alls. Men uppenbarligen har det hänt saker för jag kan överhuvudtaget inte knäppa några av mina jeans längre. Jag föredrar stuprörsjeans men de få mamma-stuprörsjeans jag hittat har varit otroligt fula så jag har mest köpt jeans, kjolar och klänningar istället. 

Någon som vet var man kan köpa snygga mamma-stuprörsjeans? 
    Här har dom rätt snygga:
    http://nelly.com/se/mammakläder/kläder/jeans/ 
  • Lexis

Nelly hade ju mycket fint!

Gillar både mamaliscious och boobs kläder. Boob är lite dyra bara men de flesta av tröjorna går ju att använda både under graviditet och amning...

Någon som har köpt såna där magband för att kunna ha de vanliga tröjorna lite längre? Har sett många ställen på nätet som säljer det.

• Skruttelito

Ser att tråden varit med en stund, men kan tipsa de som inte sett det att PoP har 70% på gravidjeans nu när de säljer ut allt.

• Ellinor Doolittle

V 9 med alla tre barnen. Kände när jag satt på huk, eller körde bil mm att de vanliga "skar in" och det är jag allergisk mot.

• Sirendes

Hade mina vanliga supertighta jeans igår men var fruktansvärt obekvämt. Idag har jag mammatreggings. Är i vecka 11 nu med nr 3.

• Lufsan

Måste köpa nu. Har gått omring i mjukisbyxor ett tag. Men skulle iförregår ta på mig något finare och allt är för smått. Så nu måste jag köpa byxor i alla fall. =P
    Går in i vecka 15 imorgon 

En dag i sänder.
  • Mrs Smith

Jag började med mammabyxor i v 13-14 ungefär. Har normalt smala byxor med ganska hög midja och i v 14-15 började det se riktigt konstigt ut med gummibandet. Det blev liksom fult och knöligt att ha en tröja utanpå gummibandsanordningen (som ju måste döljas) och dessutom såg det ut som om att jag hade hängmage. jag såg alltså bara fet ut fastän jag inte är fet. Köpte chinos på HM som är smala i benen.

Tycker att de flesta mammakläder är sjukt fula och eftersom jag gillar kläder och mode köper jag vanliga kläder som också kan passa när man är gravid. Ytligt men det här är sanningen: Skulle inte palla att gå runt i en annan stil än min egen bara för att jag är gravid. Då blir man ju ännu tröttare och ännu mer illamående.

Håller med om att mammajeansen är riktigt hemska. Pyttepytte fickor bak som sitter för högt och som får rumpan att se ut som en ladugårdsdörr.

• Mrs Smith

Ett tips är att vika ner mudden på mammajeansen. Fyller inte heller ut den.

• synare

Började med mammabyxor i v 17 (tredje barnet). Problemet är att´hitta tillräckligt små storlekar. Retar mig på att en mammabyxa i storlek 32-34 mer liknar en 36-38. HM har faktiskt några modeller för oss tunna.

• Sirendes

Bor i mina grå gravidjeggings som jag köpte på POPs rea, killen tycker de är skitsnygga också. De är stl 34 och lite stora i rumpan när jag använt dem någon dag men det gör inget, har en lite längre tröja över. Har kvar ett par jättefina gravidjeans från Polarn och pyret från graviditet nr 2 i stl 32 som sitter snyggt på lår och rumpa, fick komplimanger för att de satt som ett smäck under min förra graviditet Glad rekommenderar.

• tomsfru

ähm... jag är i vecka 14 och köpte mammabyxor igår eftersom det inte fanns något i min egen garderob förutom mjukisbyxor jag kunde få på mig... vet inte om jag e onormal men min mage har växt grymt mycket sedan förra veckan och jag fyller ut mina tillräckligt för att de ska sitta uppe iaf även om de såklart finns mer utrymme...

• Bebis1012

Jag började i v 6 båda gångerna :) inte för att det direkt behövdes utan för att det blev obekvämt när man satt upp och jeansen skar in i magen. Bara vetskapen av att bebis ligger där gjorde det obekvämt...

Men sen har jag lyckats hitta snygga mammabyxor också så det kändes bara kul att få "nya" kläder :))

• Rosa pantern

Har börjat nu i v. 14 då de vanliga byxorna trycker för hårt. Måste dock oxå vika ner mudden då den är "tom" annars.

Svar på tråden Gravidbyxor - när började ni?