• Anonym

Kvinna: Hur stor åldersskillnad har det varit som mest?

Kvinna: Av dem du har haft sex med. Hur stor har ålderskillnad varit som mest mellan dig och en sexpartner? Är åldern någonting du först tänker på om du känner dig attraherad?

• Svar på tråden Kvinna: Hur stor åldersskillnad har det varit som mest?
  • Anonym (Caz)

Var 25 år och var med en man som var 40 år. När jag var 29 år så hade jag sex med en kille som sa att han var 24 men visade sig att han var 19 år.

• Anonym (S)

Jag (21) lever tillsammans och har barn tillsammans med min sambo som är 40. :) Har nog alltid gillat lite äldre herrar... ;)

• Anna Paulita
    Anonym (anonym???) skrev 2012-06-10 21:36:13 följande:
    Jo men de kan vara tvärtom oxå..en 36 åring kan va slut.medans en 55 åring kan va ungdomlig i kropp och själ.;)

Ja, och en 65 åring kan vara piggare än en 45 åring också. Allt är möjligt. Men generellt sätt så tror jag att en 55 åring är mindre pigg än en 36 åring.
  • Anonym (Anna)

Jag var 13 när vi träffades, han var 35. Sedan fyllde jag 14. Så, 35-14=21 år..

Vi var tillsammans tills jag var 16, jag behövde bygga ett nytt liv, han äcklade mig nästan då. Ett tonårsliv ville jag ha, mitt liv tillbaka. Mådde mycket dåligt under åren vi var tillsammans (förlovade till och med).

Idag är jag nästan 30 år och väldigt framgångsrik med bra utbildning, så jag gjorde rätt i att bryta mig loss i tid. Har även en underbar familj idag så allt gick väl!

• lykantrophona
    Anonym (Anna) skrev 2012-06-10 23:27:30 följande:

Vi var tillsammans tills jag var 16, jag behövde bygga ett nytt liv, han äcklade mig nästan då. Ett tonårsliv ville jag ha, mitt liv tillbaka. Mådde mycket dåligt under åren vi var tillsammans (förlovade till och med).

Idag är jag nästan 30 år och väldigt framgångsrik med bra utbildning, så jag gjorde rätt i att bryta mig loss i tid. Har även en underbar familj idag så allt gick väl!
    Låter onekligen lite skumt med en vuxen man över 30 som blir tillsammans med en tjej under 15?
  • Anonym

Jag 37 o han 45 så åtta år då... övriga jag haft har varit i min ålder plus max ett par år. 

• HäckHäxan
    Gördetnu skrev 2012-06-10 21:39:33 följande:
    Klart det är så, ju större åldersskillnad, desto större socioekonomiskt gap mellan parterna brukar vara en gyllne regel, sen finns det alltid undantag..men ju äldre männen är och desto yngre och vackrare kvinnorna är..desto mer pengar och högre social status har männen. Sen att de flesta kvinnor har svårt att erkänna detta samband är en annan sak...fattiglappar ärbara  snuskgubbar...rika och gärna kända män är bara attraktiva gentlemän i sina bästa år..*s* Kvinnor blir helt ekelt kåta av pengar och hög sicial status i form av kändiskap makt etc..det är ett faktum.

Som Henry Kissinger en gång krasst konstaterade..Power is sexy..och det stämmer ju!
    Det är nog så för många.

Jag tänder på pondus, personen måste inte alls vara välbetald eller ha hög social status. Jag som inte har varken mkt pengar eller nån status att snacka om, var ihop med en kille som tjänade pengar som gräs och slösade dom vitt och brett, för de drabbade ju ingen fattig ändå som han sa. Men när vi träffades såg han ut som vem som helst, det var hans attityd jag föll för, det faktum att han inte backade när jag slängde ur mig något grovt och mer eller mindre försökte platta till honom, utan sakligt bara gav svar på tal och frågade om han fick slå sig ner. Det enda vi någonsin bråkade om var pengar, fast kanske inte så som andra gör. Vi bråkade för jag ville inte ha hans pengar eller att han betalade mina grejor eller köpte dyra saker till mig. VI kanske var lite tvärtom då

Jag skulle springa åt andra hållet om nån kostymklädd VD försökte få mig på fall. Har redan råkat ut för en domare som försökt det och jag backade direkt.
    Jag skall på MetalTown, skall du med?????
  • HäckHäxan
    Anonym (Anna) skrev 2012-06-10 23:27:30 följande:

Jisses. OM det varit jag så hade mina föräldrar avslutat det där och låst in mig och förmodligen fått honom inlåst också.

Tur att de gick bra för dig. Men hur tusan hamnade du i soppan från början. Förlåt frågorna, men jag är nyfiken på hur man ens träffas, än mindre får det godkänt av sin närmsta omgivning, bägge tvås omgivning.
  • Anonym
    Anna Paulita skrev 2012-06-10 23:22:29 följande:

Ja, och en 65 åring kan vara piggare än en 45 åring också. Allt är möjligt. Men generellt sätt så tror jag att en 55 åring är mindre pigg än en 36 åring.
    Hjärtligt tack för de orden. För det ger mig hopp. Frågan är bara hur man ska bli uppskattad för det man har.
  • Anonym (Anna)
    HäxanSurtant skrev 2012-06-10 23:56:27 följande:
    Jisses. OM det varit jag så hade mina föräldrar avslutat det där och låst in mig och förmodligen fått honom inlåst också.

Tur att de gick bra för dig. Men hur tusan hamnade du i soppan från början. Förlåt frågorna, men jag är nyfiken på hur man ens träffas, än mindre får det godkänt av sin närmsta omgivning, bägge tvås omgivning.
    Internet. Så har man tonåringar är det jätteviktigt att regelbundet kolla deras medier, ha inloggningsuppgifter till diverse konton m.m! Det började som en spännande grej och efter många telefonsamtal så blev jag känslomässigt insnärjad. Jag vågade väl inte heller avsluta kontakten efter att vi hade träffats första gången.
    Han bjöd mig på whisky minns jag och sedan tog han med mig till sitt hotellrum. Han åkte 60 mil för att träffa mig första gången och efter det betalade han mina resor.
  • HäckHäxan
    Anonym (Anna) skrev 2012-06-11 14:10:43 följande:
    Internet. Så har man tonåringar är det jätteviktigt att regelbundet kolla deras medier, ha inloggningsuppgifter till diverse konton m.m! Det började som en spännande grej och efter många telefonsamtal så blev jag känslomässigt insnärjad. Jag vågade väl inte heller avsluta kontakten efter att vi hade träffats första gången.
    Han bjöd mig på whisky minns jag och sedan tog han med mig till sitt hotellrum. Han åkte 60 mil för att träffa mig första gången och efter det betalade han mina resor.
    Usch stackare.

Nå jag kommer aldrig ge mitt barn fri tillgång till internet över huvud taget, så enkelt är det för min del. Jag har hävdat i mer än 10 år att de är rent korkat att ge barn det och åsikten kommer från att jag själv stött på så många barn som sitter och surfar på sina rum när föäldrarna sover på natten.
  • PrimitivMan
    HäxanSurtant skrev 2012-06-11 16:48:05 följande:
    Usch stackare.

Nå jag kommer aldrig ge mitt barn fri tillgång till internet över huvud taget, så enkelt är det för min del. Jag har hävdat i mer än 10 år att de är rent korkat att ge barn det och åsikten kommer från att jag själv stött på så många barn som sitter och surfar på sina rum när föäldrarna sover på natten.
    Då kommer det bara att verka mer lockande. Bästa sättet är att informera de om vilka faror som lurar och vad som är vettigt internet beteende. Att ALDRIG uppge något som kan spåra dem i verkliga livet, telefonnr el liknande. Att vara på sin vakt och förstå att "Kalle 13 år" kanske är Gunnar 56 år etc. Har funkat bra hittills. Äldsta dottern har berättat om konstigheter hon råkat ut för och vad det är för några hon haft kontakt med etc. Fast nu är hon oerhört ordentlig och förståndig (till skillnad från sin pappa ), nästan för ordentlig tom.

Hon har däremot haft vänner som lagt ut lite tvivelaktiga foton etc och det är saker som vi pratat om. Öppenhet och tillit funkar faktiskt rätt bra.

Sen kan man klart bara skydda dem från de saker de inte vill råka ut för. Svårare att skydda dem från det de vill råka ut för givetvis. Men att lära dem lite sunt förnuft och att inte vara blåögda räcker långt.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • HäckHäxan
    PrimitivMan skrev 2012-06-11 17:01:10 följande:
    Då kommer det bara att verka mer lockande. Bästa sättet är att informera de om vilka faror som lurar och vad som är vettigt internet beteende. Att ALDRIG uppge något som kan spåra dem i verkliga livet, telefonnr el liknande. Att vara på sin vakt och förstå att "Kalle 13 år" kanske är Gunnar 56 år etc. Har funkat bra hittills. Äldsta dottern har berättat om konstigheter hon råkat ut för och vad det är för några hon haft kontakt med etc. Fast nu är hon oerhört ordentlig och förståndig (till skillnad från sin pappa ), nästan för ordentlig tom.

Hon har däremot haft vänner som lagt ut lite tvivelaktiga foton etc och det är saker som vi pratat om. Öppenhet och tillit funkar faktiskt rätt bra.

Sen kan man klart bara skydda dem från de saker de inte vill råka ut för. Svårare att skydda dem från det de vill råka ut för givetvis. Men att lära dem lite sunt förnuft och att inte vara blåögda räcker långt.
    Men såklart, så gjorde min mamma också, samt vi fick inte ha dator på rummet, den stod öppet, alla fick använda den och alla kunde gå förbi osv. Men även om min dotter skulle ha dator på sitt rum så skulle jag ändå se till att de inte gick att surfa på den på nätterna. OM ens kommer påminna lite om mig så kommer hon vara sjukligt nyfiken på saker och ting i ganska låg ålder, så helt seriöst överväger vi att ge henne sprutor som stoppar puberteten några år.

Jag tror som du på öppen kommunikation och att de skall veta att de kan berätta allt och inte bli dömda, bättre att vara ärliga så man kan hjälpa dom även när de satt sig i klistret, tycker jag.
  • PrimitivMan
    HäxanSurtant skrev 2012-06-11 17:09:15 följande:
    Men såklart, så gjorde min mamma också, samt vi fick inte ha dator på rummet, den stod öppet, alla fick använda den och alla kunde gå förbi osv. Men även om min dotter skulle ha dator på sitt rum så skulle jag ändå se till att de inte gick att surfa på den på nätterna. OM ens kommer påminna lite om mig så kommer hon vara sjukligt nyfiken på saker och ting i ganska låg ålder, så helt seriöst överväger vi att ge henne sprutor som stoppar puberteten några år.

Jag tror som du på öppen kommunikation och att de skall veta att de kan berätta allt och inte bli dömda, bättre att vara ärliga så man kan hjälpa dom även när de satt sig i klistret, tycker jag.
    Vi hade det så innan. Att datorn stod öppet etc. Men är inte nödvändigt längre (dessutom har hon en egen dator numera).

Finns ett bra sätt istället för anti-pubertet sprutor och det är att få henne intresserad av hästar. Dyr hobby men en utmärkt investering för att få de mindre intresserad av pojkar .

Sen har jag iof varit ett avskräckande exempel. "Pappa du gör att jag vill bli lesbisk" har hon sagt någon gång när hon har hört något jag sagt (av det mer snuskiga slaget) som hon inte borde ha hört. . Jepp män är hemska och otäcka, håll dig långt borta från dem.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • HäckHäxan
    PrimitivMan skrev 2012-06-11 17:18:20 följande:
    Vi hade det så innan. Att datorn stod öppet etc. Men är inte nödvändigt längre (dessutom har hon en egen dator numera).

Finns ett bra sätt istället för anti-pubertet sprutor och det är att få henne intresserad av hästar. Dyr hobby men en utmärkt investering för att få de mindre intresserad av pojkar .

Sen har jag iof varit ett avskräckande exempel. "Pappa du gör att jag vill bli lesbisk" har hon sagt någon gång när hon har hört något jag sagt (av det mer snuskiga slaget) som hon inte borde ha hört. . Jepp män är hemska och otäcka, håll dig långt borta från dem.
    ahhha hästar fungerade inte på mig Inte ett skit faktiskt. Jag smyghånglade ändå med grannpojkarna när ingen vuxen såg.

Min pappa sa att jag aldrig skulle lita på någon som var som han. Men de bästa rådet var, alla män mellan 13-30 är svin, om du mot all förmodan stöter på någon som inte är det, så håll i honom hårt
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2012-06-11 14:10:43 följande:

Tala om att vara testosteronstinn. (Dumt skämt) Samtidigt som i alla fall jag tycker det är mycket tragiskt. För det är inte utan att jag undrar hur en sådans människas bakgrund ser ut. Allt sedan gromning är väldigt snarlikt detta med pedofili dvs. en vuxen människas sexuella dragning till barn. För man kan ju undra vad det är som gör att en vuxen människas har sådana dragningar. Observera att detta är något som även gäller kvinnor. Men som det tyvärr talas väldig lite om.  

• Anonym (Cop)
    Anonym skrev 2012-06-10 10:00:35 följande:

10 år är mycket om någon är under 23 kan jag tycka men om båda är 30 plus spelar nog ålder mindre roll, då riskerar man inte maktmässig utnyttjning/omognad på samma sätt (och man slipper omgivningens oro).

När jag var 47 så träffade jag en tjej på 22. Hur menar du att jag skulle ha utnyttjat henne?
  • Anonym (Viril ;-))

Jag träffade ett par som var 27 år yngre än mig för några år sedan, uppåt är det 4 år. 

• Anonym (Lajla S)

Jag 38, han 25
    Uppåt, ca 4-5 år när jag va mkt yngre.

Svar på tråden Kvinna: Hur stor åldersskillnad har det varit som mest?