Barbamamah skrev 2012-06-17 10:28:04 följande:
Det enda jag reagerade på att umgänget endast varar två timmar och är dessutom övervakat. Pappan kan ju knappast hålla på med någon aktiv misshandel eller vanvård då. Och två timmar borde en två åring klara av att vara separerad från sin mamma om hon inte är väldigt otrygg.
absolut.
Anonym skrev 2012-06-17 10:26:46 följande:
Vet du, jag har stora barn varav den äldsta absolut hatade att vara i förskolan. Det var utbrott, h*n hatade att gå dit, längtade efter loven osv. Men inte f.n kunde jag sluta jobba för det! Idag, 20 år senare mår mitt barn fortfarande bra, trots att jag tvingade barnet att vara på en plats, med vuxna personer, som mitt barn absolut inte ville vara på som liten. Barn tar inte skada av att ha umgänge eller vara med andra människor än sina föräldrar. Däremot kan barn absolut föredra att vara med en föräldern framför en annan osv, men det är en annan diskussion. inte ens ts egna ombud tycker ts gör rätt som vill neka umgänge och undanhålla barnet. Säjer inte det nåt för dej?
det var inte alls så jag menade. Du verkar inte alls förstått mitt inlägg.
Jag säger väl inte att man kan sluta jobba för att man inte trivs på förskolan MEN jag skulle helt klart försöka hitta ett annat alternativ, dagmamma kanske?
Mitt barn mår jättedåligt av att sova borta t ex, jag kan inte ha nattis till barnet pga att det skulle göra barnet ännu otryggare. Därför har jag hittat ett annat alternativ.
Oftast är barnen "vanliga" barn som ibland har faser och ibland är mer mammiga/pappiga och ibland "hatar" förskolan och dessa barn klarar helt klart av det som ts beskriver, MEN det finns situationer där barn är annorlunda.
De flesta barn klarar av att bli lämnade på förskolan fast de inte trivs för de är trygga på andra fronter och det att "mamma/pappa kommer snart och det gick ju bra igår". De flesta barn klarar av att vara med ena föräldern fast de eg föredrar den andra för den känner sig trygg hos båda föräldrarna.
Alla barn är inte lika.
Jag har inte läst de andra trådarna så jag vet inte. Kanske är barnet extremt otryggt? Kanske har pappan inte haft hand om barnet så mkt även fast de bodde ihop? Barnet är bara 2 år och har pappan inte haft så mkt hand om barnet fast de var en "familj" så har barnet ingen direkt anknytning till pappan och behöver kanske jobba på den.
jag har inte läst hela tråden. Jag tar förgivet att trådstarten uppdateras om någon väsentlig information tillkommer så isf har jag missat en del info och därför kan jag inte säga nåt om det.
Jag säger bara att alla barn är inte likadana. Jag har ingen aning om hur ts barn är.