en bra mamma köper inte färdiga bullar!
eller hur , eller inte
så vad är era tips på att fixa saker snabbt eller helt enkelt genvägar till att inte stressa ihjäl sej själv =)
eller hur , eller inte
så vad är era tips på att fixa saker snabbt eller helt enkelt genvägar till att inte stressa ihjäl sej själv =)
Jag håller med anyXX. Ett annat tips är att förbereda mat dagen innan.
Självklart ska man odla sina egna jordgubbar, allt annat är ju absurt. Det vore ju som att man gick till affären och köpte färdigt vetemjöl och alla på fl vet ju hur fördärvligt halvfabrikat är!
Allt som underlättar är bra Jag köper både färdiga kanelbullar och köttbullar. Att baka tårta gör mig dock glad, så det gör jag själv ist
man gör som man vill.. köper färdigt eller lagar det går lika bra o sen beror det på din egen tid hinner du kan du orkar du göra de du måste så gör du det orkar du inte så köper du det färdigt..
jag bakar när jag har tid jag lagar mat när jag har tid över men jag köper färdigt också det är aldrig fel..
Är man en dålig pappa om man inte bakar bullarna själv också? ;)
Nä det är ju kvinnans plats. Glömde!
Bakar gärna kakor och kladdkaka men bullar nej det är för jobbigt
En bra mamma ser till att pappa bakar bullarna o rullar köttbullarna.
Som jag sa när jag var liten:Riktiga mammor röker inte.Men det var på stenåldern fast jag tycker fortfande det och det gäller pappor också för den delen.
Baka dina egna bullar medan vattnet går, så har du till sen
Haha va tusan jag måste vara en super mamma då, gör allt från grunden, till och med köttbullar och bakar bullar en gång i månaden med mina barn *klappar mig själv på huvudet*...att det sen är för att jag verkligen älskar allt som har med baka och laga mat behöver jag väl inte berätta va
Jag måste nog säga att genvägarna här till att inte stressa ihjäl sig är att inte jobba för mycket. Vi jobbar båda 87.5 % så vi hämtar kl 15 varannan dag och då hinner man utan problem laga mat när man kommer hem. Dessutom har man bara hälften av matlagningarna så man slipper uppfinna alla måltider vilket jag tycker är toppenskönt. 3 veckor hade ena sonen simskola 4 dagar i veckan kl 17 och då var det stressigt att hinna med middag och få allt klart och sen vara ombytt och redo 17 på badet så för mig är a och o att ha tid på eftermiddagen.
Men sen har jag ett antal maträtter som lagar sig själv i ugnen. Lax, en ris-och-kassler-låda, mackaronipudding och lite annat som jag tar till om jag har tid direkt vi kommit från dagis men inte närmare middagen. Sen brukar vi ibland fräsa upp köttfärs vi köpt om vi köpt storpack för då kan man toksnabbt uppfinna köttfärssås om köttet redan är klart. Kycklingfile går jättesnabbt att tina i micron och strimla och fixa middag på.
Bullar bakar jag aldrig, men å andra sidan äts det heller aldrig här. Vi är inte så förtjusta i det utan är mer kladdkakemänniskor. Jag har bullar i frysen som mamma/svärmor donerat men dessa brukar hamna på jobbet och skänkas bort efter typ 1.5 år i frysen :) Köttbullar köper jag sällan för jag tycker inte det är gott, men det gör bara att vi otroligt sällan äter köttbullar för att vi så sällan orkar göra egna och när vi väl har en laddning i frysen går de åt superfort.