• modsz

Gillar Afrikanska tjejer svenskar?

Hej!

Jo.. Nu är det så att jag tycker väldigt mycket om svarta tjejer, tycker dom är jätte söta och vackra.. När jag bodde i London för ett år sedan och pluggade så dejtade jag några karibiska tjejer och blev även tillsammans med en och det höll två år. Men det är London.

Nu är jag tillbaka i Sverige och vill förstås hitta en snygg tjej här också. Jag är ung och har ett bra jobb. Ser bra ut, har inte haft problem med svenska tjejer men nu är jag inte intresserad av dem längre.

Har testat afrikanska klubbar med bara afrikaner (Och feta svenskor, nej jag skojar inte det är bara feta svenskor där). Men ingen tur, dom verkar mer intresserad av att slås om killarna med svenskorna. Och det är ju ganska ovanligt att se en afrikansk tjej på ett annat ställe här i Sverige..

Har faktiskt inte haft det så här svårt att träffa en tjej förut. Någon som har något tips? eller måste jag flytta till USA eller England igen för att hitta någon tjej som inte är sur eller blir sur när man kommer fram leende och frågar om hon vill dansa.

• Svar på tråden Gillar Afrikanska tjejer svenskar?
  • lighthouse

Omöjligt att svara på då alla gillar olika oavsett sin etnicitet... Jag vet dock att alla kvinnor vill bli sedda och omtyckta för den person de är och inte bara sitt yttre. Kan kännas som att man bara är ett skal när män intresserar sig för en pga något kroppsligt attribut. Varför inte testa nätdejting? Funkar ju för många!

• SarahAli

Hmm.. Jag är afrikan men jag är inte svart. Fördomar? 

Om du vill ha svarta tjejer så kan du ju leta överallt runt ekvatorn och söder ut. Sydamerika och Australien har också svarta kvinnor, likaså Indien m.fl. och så finns det ju adopterade om det bara är hudfärgen du är ute efter =) 

SAM -09, ELISA -10
  • Otäcking

Åk till Kuba och ragga. Där kan du med lätthet hitta en fruga som du till slut kan ta med dig hem hit, lite som en thaitjej... fast en kubanska från Kuba... ja. Mörkhyad och som kan dansa salsa. Perfa lix.

• modsz

Lighthouse ehm, Klart det måste funkar på en annan nivå.. Men om en svensk tjej hade bara dejtat någon etnicitet så hade hon blivit hyllad av de andra flickorna här. Och det är inte OK att har en preferens? Bara märkt att det är mycket svårare här än in USA och England..

Nätdejting? Kanske..

Sarah Ali, Mina svarta vänner säger att ni inte är riktiga afrikaner och vill inte för det mesta har att göra med folket söder ut.. Mer Araber än Afrikaner. Det säger dom iallafall.

Jag gillar klart det estetiska med Afrikanska tjejer. Alla har ju olika personligheter.. Har ju dejtat en hel del så jag borde ju veta det :P. Vad finns det inte att gilla? håller sig yngre längre än europeiska kvinnor, kurvigare och mjukt skin (generellt).

Otäcking, Kuba? Fast jag vill ju inte har någon 'slav' eller någon som är i beroende ställning till mig för papper.. Är det lätt där eller? Salsa är ju kul i och för sig :)

• Otäcking
    modsz skrev 2012-06-18 15:58:39 följande:
    Lighthouse ehm, Klart det måste funkar på en annan nivå.. Men om en svensk tjej hade bara dejtat någon etnicitet så hade hon blivit hyllad av de andra flickorna här. Och det är inte OK att har en preferens? Bara märkt att det är mycket svårare här än in USA och England..

Nätdejting? Kanske..

Sarah Ali, Mina svarta vänner säger att ni inte är riktiga afrikaner och vill inte för det mesta har att göra med folket söder ut.. Mer Araber än Afrikaner. Det säger dom iallafall.

Jag gillar klart det estetiska med Afrikanska tjejer. Alla har ju olika personligheter.. Har ju dejtat en hel del så jag borde ju veta det :P. Vad finns det inte att gilla? håller sig yngre längre än europeiska kvinnor, kurvigare och mjukt skin (generellt).

Otäcking, Kuba? Fast jag vill ju inte har någon 'slav' eller någon som är i beroende ställning till mig för papper.. Är det lätt där eller? Salsa är ju kul i och för sig :)
    Finns ju kubaner som blivit kär i svenskar liksom, så "slav" behöver det inte vara. Lätt? Definitivt. Massor med fattiga människor som jättegärna nappar på möjligheter att förbättra sina liv. 
  • SarahAli
    Jag har aldrig hört det från någon Afrikan förrän jag kom till Sverige, och ändå har jag stött på många, många, många afrikaner från de flesta hörn och kanter. Jag ser inte mig själv som arab, men många från mitt hemland gör det, trots att en del av dem är svarta ( svarta existerar inte bara i södra Afrika ). Att vi inte skulle vilja ha något med folket söder ut är en lögn, men det är ju inte många t.ex tunisier som har kompisar i Sydafrika.. Det är lätt att förstå eftersom det är ett så kolossalt avstånd..

I mitt hemland finns både mörka och ljusa, och så är det i de flesta länder i Afrika.
    Men man umgås såklart oftare med personer från norr om man själv bor i norr. Det är ungefär som att man här i Sverige oftast har vänner i Sverige, Norge, Finland eller Danmark. Det är få som skaffar sig vänner i Grekland.. 
    SAM -09, ELISA -10
  • modsz
    Otäcking skrev 2012-06-18 17:56:07 följande:
    Finns ju kubaner som blivit kär i svenskar liksom, så "slav" behöver det inte vara. Lätt? Definitivt. Massor med fattiga människor som jättegärna nappar på möjligheter att förbättra sina liv. 
    Klart! Har du varit där eller? Fast känns inte som typen som kör import fru från fattigt land, har ju det ganska ordnat för mig nu efter plugget... Men man vet ju inte! kanske man träffar någon fin, söt och rar..
    SarahAli skrev 2012-06-18 18:18:25 följande:
    Jag har aldrig hört det från någon Afrikan förrän jag kom till Sverige, och ändå har jag stött på många, många, många afrikaner från de flesta hörn och kanter. Jag ser inte mig själv som arab, men många från mitt hemland gör det, trots att en del av dem är svarta ( svarta existerar inte bara i södra Afrika ). Att vi inte skulle vilja ha något med folket söder ut är en lögn, men det är ju inte många t.ex tunisier som har kompisar i Sydafrika.. Det är lätt att förstå eftersom det är ett så kolossalt avstånd..

I mitt hemland finns både mörka och ljusa, och så är det i de flesta länder i Afrika.
    Men man umgås såklart oftare med personer från norr om man själv bor i norr. Det är ungefär som att man här i Sverige oftast har vänner i Sverige, Norge, Finland eller Danmark. Det är få som skaffar sig vänner i Grekland.. 
    Vet att det finns svarta där uppe men har hört att de är ganska själv hatande och i total förnekelse att dom är svarta. Ska tydligen finnas mycket attityder fortfarande att svarta är slavar efter den islamiska slavhandeln. Läste en artikel för ett tag sedan.. www.nytimes.com/2008/12/10/opinion/10iht-edeltahawy.1.18556273.html
  • Otäcking
    modsz skrev 2012-06-18 21:59:25 följande:
    Klart! Har du varit där eller? Fast känns inte som typen som kör import fru från fattigt land, har ju det ganska ordnat för mig nu efter plugget... Men man vet ju inte! kanske man träffar någon fin, söt och rar..

Vet att det finns svarta där uppe men har hört att de är ganska själv hatande och i total förnekelse att dom är svarta. Ska tydligen finnas mycket attityder fortfarande att svarta är slavar efter den islamiska slavhandeln. Läste en artikel för ett tag sedan.. www.nytimes.com/2008/12/10/opinion/10iht-edel...
    Yes, jag har varit på Kuba. Du bör dock inte utgå från att det blir någon sorts "import-fru-á-Thailand" - det är milsvida skillnader mellan kubanska tjejer och thailändska. Ta och åk på semester dit, och åk till någon mindre stad eller till utkanten av Havanna, akta dig för bakgator och svarttaxi på fyllan.
  • lighthouse

Nätdejting? Kanske..

Fattar inte alls varför du tror att en kvinna som dejtade någon pga. etnicitet skulle bli hyllad? Varför skulle man hylla det? Jag skulle inte hylla det, jag skulle vara likgiltig till det och jag är väl vad du så nedlåtande kallar för "flicka". Tycker bara det verkar känslokallt att i första hand söka en viss etnicitet. But good luck with that...
  • modsz
    Otäcking skrev 2012-06-18 23:16:21 följande:
    Yes, jag har varit på Kuba. Du bör dock inte utgå från att det blir någon sorts "import-fru-á-Thailand" - det är milsvida skillnader mellan kubanska tjejer och thailändska. Ta och åk på semester dit, och åk till någon mindre stad eller till utkanten av Havanna, akta dig för bakgator och svarttaxi på fyllan.
    Jo jag vet, jag hade en flickvän med chilensk ursprung här i Sverige för ett bra tag sedan lol. Hon hade ett temperament.

Kanske få ta en titt på Kuba om jag inte hittar nåt här i Sverige :)
    lighthouse skrev 2012-06-19 00:23:31 följande:
    Fattar inte alls varför du tror att en kvinna som dejtade någon pga. etnicitet skulle bli hyllad? Varför skulle man hylla det? Jag skulle inte hylla det, jag skulle vara likgiltig till det och jag är väl vad du så nedlåtande kallar för "flicka". Tycker bara det verkar känslokallt att i första hand söka en viss etnicitet. But good luck with that...
    Men lilla gumman, vet du inte att alla utländska kvinnor med svenska män är offer i ögonen  hos svenska kvinnor? Medan när svenskor gör det så är det fint och underbart att det blandas.

Visst Kulturtanter är värst, Känner en Indisk tjej som är gift med en svensk som fick ett roks visitkort när hon berättade att hon var gift bara för hon är gift med en svensk och fick det babblat för sig att hon har rättigheter. Hon är utbildad kemist.

Känslokallt? Du hade säkert inte sagt nåt om jag bara hade tyckt om blondiner med blåa ögon. För det är 'normalt'.
  • Lindelani

Jag är afrikanska och jag föredrar svenska män, så nog kan du hitta en afrikanska i Sverige.

• Lyllo

Klart att det finns afrikanska kvinnor som gillar svenska män! Flera av mina vänner kommer från olika länder i Afrika och de alla föredrar svenska män.

• Angelarriiri

hej. det här kanske var för ett tag sen men jag ville bara säga att det är lätt att hitta svarta kvinnor här i sverige. jag är själv svart och är från Afrika. alla svarta tjejer gillar vita killar. det är faktist så att svarta tjejer väljer vita förre än svarta oftast. men oftast är det svårt för svarta att hitta en svensk snygg kille eftersom svenska killar värka inte så intresserad av svarta tjejer. jag själv skulle vilja vara ihop med en svensk kille men ingen vill har mig så att jaa

• celsius300
    Angelarriiri skrev 2016-05-25 21:35:24 följande:

hej. det här kanske var för ett tag sen men jag ville bara säga att det är lätt att hitta svarta kvinnor här i sverige. jag är själv svart och är från Afrika. alla svarta tjejer gillar vita killar. det är faktist så att svarta tjejer väljer vita förre än svarta oftast. men oftast är det svårt för svarta att hitta en svensk snygg kille eftersom svenska killar värka inte så intresserad av svarta tjejer. jag själv skulle vilja vara ihop med en svensk kille men ingen vill har mig så att jaa

Ok så det är många som tycker om svenska killar hur kommer det sig är det uppväxtmiljön som har format attraktionen? Är det här ett hett samtalsämne bland dina tjejkompisar?  
Svar på tråden Gillar Afrikanska tjejer svenskar?