Ska åka tåg med en 2åring, får ångest.
Om en månad ska jag och sonen åka till mina föräldrar, vi har tidigare åkt bil men nu är bilen trasig så det lutar åt att vi måste åka tåg. Jag får lätt ångest över den tanken, ungen sitter inte still 1min i buss eller pendeltåg, förutom då när han somnat ;)
Vi kommer ha vagnen med och på den ska jag lasta packningen, bilstol har mina föräldrar redan, den var jag smart nog att skicka med när de var här sist på besök. Vi har en extra så vi har en kvar hemma. Ungen får sitta på ryggen i sele, jag orkar inte bära packningen själv pga. att jag inte är fullt frisk i mina muskler. Så det räcker att ha ungen på ryggen.
Har hört att tågpersonalen inte får hjälpa till att lyfta upp packning och sånt nu, stämmer det?
Funderade på om det går att boka rullstolsplats till vagnen så den kan stå parkerad där och att sonen kan sova i den, kan bli svårt att ha honom sovandes på ett säte eller i mitt knä. Någon som gjort så och inte fått skit för det?
Jag har tidigare åkt tåg när jag suttit i rullstol och då har jag fått hjälp upp på X2000 tågen och haft rullstolsplats där jag kunnat sitta på vanligt säte också om jag önskat och haft rullstolen ståendes brevid, men nu är jag frisk nog att kunna gå om jag har vagnen att hålla i och lasta på.
Lär få ladda med massa mutor och leksaker, tyvärr så måste vi åka själva för pappan ska jobba, har vi tur kanske han kan åka med hem.
Hur löser man det smidigast om det inte går att få skjuts med bil? Kommer vara 1 byte ev. 2.