• Anonym (TROLL?)

Vad är "Trolltrådar"? Berätta för mig vad det innebär, och länka gärna till specifika "Trolltrådar".. Hur genomskådar ni om det är en trolltråd? Är det när TS. skriver något "helt absurd, och förvänter 100'tals svar? Eller kan det vara "spännande noveller

Ja, berätta för mig, om dessa "TROLL"? Eller trolltrådar. Jag skulle gärna vila ha tips om hur man genomskådar, att en viss tråd är en trolltråd. Så man kan leva sig in i "rollspelet", är det en sorts "lek", man kör här, eller? Det är ju bra om man har en förvarning, och inte svarar i önödnan..

Finns det speciella reglar, i "Trolltrådar"?Tungan ute

• Svar på tråden Vad är "Trolltrådar"? Berätta för mig vad det innebär, och länka gärna till specifika "Trolltrådar".. Hur genomskådar ni om det är en trolltråd? Är det när TS. skriver något "helt absurd, och förvänter 100'tals svar? Eller kan det vara "spännande noveller
  • Anonym

Trolltrådar är ett jä-a otyg. Enkelt kan man väl beskriva dem som trådar som någon skriver för att få uppmärksamhet, provocera eller bara jävlas i största allmänhet. Det är inte alldeles ovanligt att det handlar om ganska dramatiska saker som engagerar och får folk att bli allvarligt oroade för TS. Det händer väl inte jättejätteofta, men det har inträffat att folk ringt både polis och soc för att hjälpa/rädda någon som bara sitter och driver med alla.
    Hur man avslöjar dem? Tja, de kan råka försäga sig. Eller så blir det bara fööör mycket så att man fattar.
    Hur som helst så finns det ju utrymme för lektrådar i andra delar av forumet, så rent trollande är verkligen riktigt, riktigt onödigt.

• seandra82

regler vet ja ej men det är så löjliga saker . "jag vill ha barn men inte min pojkvän jag eller vi är 15 år .. o ja men ta mej fan hur jävla puckad får man bli , läste sida upp å ner ,man skulle bo hemma , bära i sele ingen vagn , ta på tröjor på bebisar ..en bebis e ingen leksak man kan sätta bort..  
    man gör det gärna för att provocera, jävlas etc  

• Johan70

Ett troll på Internet är någon som skriver medvetet provocerande, inte nödvändigtvis för att personen tycker så själv utan för att personen tycker att det är roligt med irritationen som skapas.

En vanlig regel är: "mata inte trollen". D.v.s., när man märker att någon beter sig som ett troll, så skall man över huvud taget inte svara utan det bästa är att bara ignorera personen.

Svar på tråden Vad är "Trolltrådar"? Berätta för mig vad det innebär, och länka gärna till specifika "Trolltrådar".. Hur genomskådar ni om det är en trolltråd? Är det när TS. skriver något "helt absurd, och förvänter 100'tals svar? Eller kan det vara "spännande noveller