• Anonym (Pappa)

Fr´s beslut

Hej!

Undrar om det är vanligt att rätten går efter Fr´s rekommendationer/beslut?

• Svar på tråden Fr´s beslut
  • Kjell2
    Anonym (Pappa) skrev 2012-06-21 08:40:32 följande:
    Hej!

Undrar om det är vanligt att rätten går efter Fr´s rekommendationer/beslut?
    Ja, men inte alltid. De kan ha en annan uppfattning, nya saker kan framkomma, saker kan ha hänt mellan FR´s rekomendationer och domstolens beslut osv.
  • Anonym (Pappa)

Tack för svar.
    Deras utredning kom förra veckan och det ser ju bra ut.
    Vad jag förstått det som så ska det bli förhandling till tidig höst.

Jag är bara orolig då jag kämpat för mina barn, att de ska ha en trygg och stabil uppväxt i 3 års tid nu och det har FR också sett att de ska få genom deras beslut och hoppas ju självklart att det går igenom.

• Anonym

Det vägs in men sen beror det på vad som framkommer under förhandlingen

• Kjell2
    Anonym (Pappa) skrev 2012-06-21 09:21:50 följande:
    Tack för svar.
    Deras utredning kom förra veckan och det ser ju bra ut.
    Vad jag förstått det som så ska det bli förhandling till tidig höst.

Jag är bara orolig då jag kämpat för mina barn, att de ska ha en trygg och stabil uppväxt i 3 års tid nu och det har FR också sett att de ska få genom deras beslut och hoppas ju självklart att det går igenom.
    Vad som är rätt vanligt är att under tiden förhanlingarna i TR pågår och det börjar närma sig ett beslut i domstolen så ökar kompromissviljan hos parterna och man hittar en lösning som båda kan acceptera. Helre en halvbra kompromiss än att ta risken med ett domslut man aldrig kan garantera.
  • Anonym (Varit där)

Jag är en pappa och i mitt fall gick TR enligt FRs rekommendation. Men det är ju alltid från fall till fall. Min kamp pågick i 7.5 år totalt, rundan i TR tog ca 15 månader inkl överklagan till HR.

• Anonym (Varit där)

Glömde skriva att dom rekommenderade att barnet skulle bo stadigvarande hos mig. Och så är det idag.

Svar på tråden Fr´s beslut