• Titan

Lisberg-häfte eller åkpass?

Skall åka till Lisberg om ca 2 veckor och undrar vad man skall köpa-Lisbergshäftet eller åkpass?Det kommer vara 2 barn, 4 samt 6 1/2 år, jag och mormor. Jag och mormor kommer inte åka med på alla attraktioner utan barnen kommer åka en del själva. Dessutom tror jag 6 1/2 åringen kommer vilja åka mer än 4 åringen.

Skall man köpa åkpass till honom och häfte till oss andra?Blir ju isåfall ganska dyrt för då måste vi ju förmodligen köpa 2 häften samt 1 åkpass för jag tror inte att 1 häfte räcker. Hur han ni andra gjort som vart på Liseberg med barn i samma ålder?

• Svar på tråden Lisberg-häfte eller åkpass?
  • Titan
    Emma3 skrev 2012-06-24 16:25:43 följande:
    Hej! Var på Liseberg i början på maj med två barn ett snart 3år och en 5 åring. 5åringen är över 110 men är heller inte så våghalsig. Vi köpte varsitt åkpass mini till dom kostar 195 kr styck. Ett häfte med 16 åkkuponger kostar 290kr.
    Sen får ni kolla på hur många ni måste åka med på om ni skall köpa ett häfte elr åkband till er men ett åkband till vuxen kostar 310kr så alltså bara 20kr mer än ett åkhäfte.
    Men om ert barn vart över 110 cm så kostar ju åkbanden 310 Det är ju bara för barn under 110 cm de kostar 195:-. Vår dotter är 110 cm precis och sonen är 125 cm så ingen av dem kan åka på det billiga åkpasset.
  • Titan

Emma3: var det värt att köpa åkpass till båda, eller bara till den stora?Eller hade det räckt med häfte?

• Majsan70
    Titan skrev 2012-06-24 16:12:04 följande:
    Jotack jag är från Gbg och har hängt åtskilliga dagar på Liseberg både som barn å ungdom.Dock vet jag att köerna var enorma å att vi inte alltid hsnn åka allt vi ville,förutom vid säsongstart innan alla turister kom. Men nu är det många år sedan sist och de har fler antalbesökare än tidigare,därför undrar jag ifall man verkligen hinner åka så mkt.
    Och ja man hinner åka! De enda veckorna jag undviker är innan, under och efter Gothia.  Jag bor i Göteborg o har regelbundet gått på Liseberg med mina barn under 20 års tid och vi hinner alltid åka massor.
  • Titan

Majsan70: är dina barn oxå 4 och 6 år?Hur mycket vågar de åka? 

• Majsan70
    Titan skrev 2012-06-24 16:46:35 följande:
    Majsan70: är dina barn oxå 4 och 6 år?Hur mycket vågar de åka? 

Mina barn HAR varit 4-6 år och de har åkt allt de fått. Det har alltid varit värt att köpa åkpass. Alltid! Dessutom är det så enkelt att slippa hålla på o räkna biljetter inför varje sak de skall åka.
  • Busbellan

Hoppas jag får sno tråden lite TS och fråga om det finns några vana göteborgare här om hur ni tror det kan vara där nu på onsdag? Visst borde det vara lugnt då?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Majsan70

v.26 är en "grön" vecka..dvs lite lugnare i parken än under riktig högsäsong.

• Gustie

Vi ska också åka dit i sommar och vi kommer att köpa åkband till sonen som är strax över 110 cm. Känns skönt att slippa bry sig om krånglet med biljetter hela tiden...

Men jag hoppas också man hinner åka mycket trots högsäsong, vi kommer att åka dit veckan innan Gothia Cup...är det helt fullt med folk då också eller är det mest under själva cupen? 

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Alisa

Kolla upp vad attraktionerna kostar och räkna på det. Mina barn brukar vilja springa och åka en sak flera gånger i rad. Som minst (!) kostar ett åk 20 kronor, vilket blir mycket i längden. Det är inte konstigt att springa runt och åka en sak 5 ggr... Bra att veta! 
    När vi köpt häften slutar det ofta med att vi får köpa minst två (+ ett åkband till stora sonen).

• Emma3

Han var ca 114cm och vi sa bara två mini åkpass ingen som kollade. Sen åkte han ju då ingen karusell där han kunde åka ensam om han var över 110cm. utan han åkte bara de som var upp till 110 cm
    Ja jag tyckte det var värt att ta åkband tror inte man klarar sig på två åkhäften om man ska vara där en hel dag, vissa karuseller tar ju 2-3 biljetter så blir ju då inte så många åk per häfte.  Och som någon skrev så åkte barnen samma karusell en del gånger i rad.

♥ Våra underbara barn! Leo-07 ♥ Wilma-09 ♥
  • Titan

Då kanske man skall satsa på miniåkpass till 4 åringen och vanligt åkpass till 6,5 åringen. Tror 6,5 åringen vill åka mer än 4 åringen, även om 6,5 åringen inte vill åka de allra vågigaste attraktionerna

• alexs mamma

Ts jag på liseberg med min 7 åring och 3,5 åring för ett par helger sedan. ( Vi bor strax utanför gbg och brukar gå minst en gång om året. Den store killen åker det mesta för barn och gärna om och om igen. Tex åkte han slänggungan 4 gånger osv. Deras pappa var oxå med och de åkte flumeride tillsammasn tex. Vi visste inte hur lillebror ville göra så vi började med att köpa 3 lösa biljetter. När han upptäckte kaninhuset var han som uppslukad av detta. Det vr bara kaninern som gällde och vi gick runt i parken och tittade och återvände många gånger till kaninernas hus och till trolleriföreställningen som är årets teater på scenen vid kaninhuset. Alwi åkte gratis karusellen några gånger och sedan farfarsbilarna och kaffekoppen med sin pappa och bror. Så här i backspegeln kan vi se att ett åkband till storebror och ett häfte för pappa och lillebror att dela på räkte fint.

Testa vet ja, köp ett åkband i förväg så blir det billigare och vänta med det yngsta barnet tills ni kommer dit. Det är säkert mycket köer så här års så du har ju rätt i att man inte hinner åka lika mycket som om man är där i april...  

• mia maria

Jag har barn på 8 resp. snart 3 år, o jag kan bara konstatera att åkpass/åkband alltid är det bästa om man har åkglada barn!
    Var nyligen på Grönan med barnen, o även om lilleman fortfarande åker gratis där så åkte han ju så det stod härliga till, så hade det kostat för honom så hade det definitivt lönat sig med åkband.

8-åringen ska vi inte ens tala om..!

• Titan

Jag har nu köpt ordinarie åkband till 6,5 åringen och miniåkband till 4 åringen. Får köpa ett häfte till mig och mormor som vi får dela på. blir nog bra. Får vi hoppas att det inte är så chokat så de inte kan åka så mycket de vill. Många börjar ju sina semestrar nästa vecka då vi skall dit.

• Busbellan

Har du redan köpt? Det man köpte på nätet gick väl bara köpa dagen innan besöket trodde jag det stod?

• Titan
    Busbellan skrev 2012-06-25 20:35:20 följande:
    Har du redan köpt? Det man köpte på nätet gick väl bara köpa dagen innan besöket trodde jag det stod?

Nä det går att köpa senast 1 dag innan besöket,alltså kan man köpa från det att liseberg öppnar på våren fram till dagen innan du skall besöka parken.
  • Busbellan
    Titan skrev 2012-06-26 06:58:02 följande:

Nä det går att köpa senast 1 dag innan besöket,alltså kan man köpa från det att liseberg öppnar på våren fram till dagen innan du skall besöka parken.

Jag som läst fel bara
    Jag läste ENDAST dagen inna besöket istället för SENAST  
Svar på tråden Lisberg-häfte eller åkpass?