• Titan

Lisberg-häfte eller åkpass?

Skall åka till Lisberg om ca 2 veckor och undrar vad man skall köpa-Lisbergshäftet eller åkpass?Det kommer vara 2 barn, 4 samt 6 1/2 år, jag och mormor. Jag och mormor kommer inte åka med på alla attraktioner utan barnen kommer åka en del själva. Dessutom tror jag 6 1/2 åringen kommer vilja åka mer än 4 åringen.

Skall man köpa åkpass till honom och häfte till oss andra?Blir ju isåfall ganska dyrt för då måste vi ju förmodligen köpa 2 häften samt 1 åkpass för jag tror inte att 1 häfte räcker. Hur han ni andra gjort som vart på Liseberg med barn i samma ålder?

• Svar på tråden Lisberg-häfte eller åkpass?
  • Titan

4 åringen är i och för sig 110 cm så hon åker samma som 6 åringen, men jag tror inte 6 åringen är alltför våghalsig så han vill nog inte åka tex  Lisebergsbanan.Då kanske det räcker med 2 st häften för oss alla 4 att dela på?

• Titan

Men hinner man åka så mkt, det är väl enorma köer?vi kommer vara där tors altn fre 5-6 juli.

• Titan
    Majsan70 skrev 2012-06-24 15:50:00 följande:
    Klart man hinner åka. Det är ju en heldagsgrej! Jättestor park med massa skoj där man kan fördriva hur mycket tid som helst. Har du ens kollat hur många attraktioner där finns? Typ 20 åkattraktioner för barn i din ålder. Åkband brukar bli det bästa.

Jotack jag är från Gbg och har hängt åtskilliga dagar på Liseberg både som barn å ungdom.Dock vet jag att köerna var enorma å att vi inte alltid hsnn åka allt vi ville,förutom vid säsongstart innan alla turister kom. Men nu är det många år sedan sist och de har fler antalbesökare än tidigare,därför undrar jag ifall man verkligen hinner åka så mkt.
  • Titan
    Emma3 skrev 2012-06-24 16:25:43 följande:
    Hej! Var på Liseberg i början på maj med två barn ett snart 3år och en 5 åring. 5åringen är över 110 men är heller inte så våghalsig. Vi köpte varsitt åkpass mini till dom kostar 195 kr styck. Ett häfte med 16 åkkuponger kostar 290kr.
    Sen får ni kolla på hur många ni måste åka med på om ni skall köpa ett häfte elr åkband till er men ett åkband till vuxen kostar 310kr så alltså bara 20kr mer än ett åkhäfte.
    Men om ert barn vart över 110 cm så kostar ju åkbanden 310 Det är ju bara för barn under 110 cm de kostar 195:-. Vår dotter är 110 cm precis och sonen är 125 cm så ingen av dem kan åka på det billiga åkpasset.
  • Titan

Emma3: var det värt att köpa åkpass till båda, eller bara till den stora?Eller hade det räckt med häfte?

• Titan

Majsan70: är dina barn oxå 4 och 6 år?Hur mycket vågar de åka? 

• Titan

Då kanske man skall satsa på miniåkpass till 4 åringen och vanligt åkpass till 6,5 åringen. Tror 6,5 åringen vill åka mer än 4 åringen, även om 6,5 åringen inte vill åka de allra vågigaste attraktionerna

• Titan

Jag har nu köpt ordinarie åkband till 6,5 åringen och miniåkband till 4 åringen. Får köpa ett häfte till mig och mormor som vi får dela på. blir nog bra. Får vi hoppas att det inte är så chokat så de inte kan åka så mycket de vill. Många börjar ju sina semestrar nästa vecka då vi skall dit.

• Titan
    Busbellan skrev 2012-06-25 20:35:20 följande:
    Har du redan köpt? Det man köpte på nätet gick väl bara köpa dagen innan besöket trodde jag det stod?
    Mamma till Nora, August och Ella

Nä det går att köpa senast 1 dag innan besöket,alltså kan man köpa från det att liseberg öppnar på våren fram till dagen innan du skall besöka parken.
Svar på tråden Lisberg-häfte eller åkpass?