• SPECIELL

Flytta 50 mil i från pappan till barnen ?????????

Enkelt kort!! 34 år Mamma till 5 barn i åldrarna 4 7 11 12 14 Nyligen skilld och vi ska sälja huset !! Nu bor vi i Uppsala men jag kommer från Ett ställe 50 mil härifrån . Jag vill flytta hem dit jag kommer ifrån Men mitt x vill inte att vi på ngt sätt delar upp Barnen . Jag vill inte vara utan barnen alls självklart , Och tar jag alla 5 med mig så träffar dom inte sin Pappa lika ofta . Hur gör man ??? Hur skulle du / ni göra ?? Har inga släktingar , vänner som jag umgås med Bara arbetskamrater som jag inte kommer ha kvar. (arbetar nu som dagmamma och vi är 6 st) Alltså känns det väldigt ensamt att börja om på nytt Utan det där lilla extra stödet man i bland Kan behöva. Skriv gärna om ni har tips kram så länge

• Svar på tråden Flytta 50 mil i från pappan till barnen ?????????
  • gryning2

Kan du ens ta barnen med dig och flytta utan din före detta mans godkännande?

Mamma till två pojkar födda 2007 och 2011
  • tro  hopp  kärlek

Tänk dig i omvänd situation, om det var pappan som hade tänkt flytta med barnen och du berövades den kontakten som man har lättare att få med inte så långa avstånd.

Jag förstår dig att du längtar hem, det att skaffa barn med ngn som bor så långt hemifrån måste vara komplicerat vid såna här situationer.

Jag kan inte ge några direkta råd, mer än att jag förstår att det är svårt och hade det varit en pappa som inte brydde sig så hade jag rått dig att flytta för ditt mående.

Du kan inte försöka få till lite egentid för dig, ngt intresse som gör att du får mer umgänge?
    Sen då du är barnledig åka hem och ha lite weekend .

Hoppas att ni kommer till en bra lösning för ER allihopa.{#emotions_dlg.flower} 

• vännen

Nej, du kan inte flytta. Barnen har inte valt att ha skilda föräldrar, de har rätt till ett nära umgänge med er båda vilket kommer omöjliggöras om du flyttar 50 mil bort. Bo kvar och skaffa dig ett socialt nätverk där du bor.

• SPECIELL

Självklart så skulle jag aldrig tänka tanken på att flytta Utan pappans godkännande . Jag har aldrig varit i denna situation förut . Ska tillägga att jag pratat ned barnen om det Och diskuterat . Barnens reaktion blev att dom ville träffa oss liks ofta . Och det är helt förståligt . Har även sagt att jag bor kvar om inte barnen vill. Varför jag frågar hur du / ni skulle göra är För att jag inte vet hur det blir att vara kvar i Uppsala då jag inte trivs alls . Jag och x har jätte bra kontakt och vill inget annat än att allt ska flyta på . Om tex dom två största blir kvar hos pappan blir det Taskigt mot dom andra syskonen ?? Usch va svårt ... Jag får bolla detta ett tag till .

• mia maria

Jag förstår om du vill flytta hem , men tänk dig/er för noga innan!
    Hur har ni (du o pappan) tänkt er att umgänge med barnen ska ske?
    Hur ofta?
    Hur ska barnen åka emellan er?
    Kan pappan leva med att ha barnen 50 mil ifrån sig?
    Kan du leva med att vara näst intill ensamstående med barnen?

Lite som tål att tänkas på

• vännen

Man kan inte överlåta till sina barn att bestämma om man ska flytta eller inte. Det är ett vuxenbeslut som vuxna ska fatta.

• Juronjaure

Barnen är inte små för evigt. När de vuxit upp kan du flytta "hem". Så tycker jag... De har rätt till god kontakt med både mamma och pappa...

• SPECIELL

Hej!!

Nu har det gått ett år efter flytten från Uppsala till min nya ort.

Grabbarna som bor med sin pappa har det superbra trivs och vi träffas så ofta det går.

Två av barnen bor m mig och min nya.

Den ena har börjat 6 års och den andra 4 :e klass.

Dom två som bor hos mig åker till sin pappa på varje lov.

Däremellan flyger dom större barnen ner och hälsar på .

Vi har alla en jättebra kontakt och alla är nöjda.

Det funkar om man bara vill ??

Svar på tråden Flytta 50 mil i från pappan till barnen ?????????