• Anonym (bonus)

Han tänker stämma henne

Min sambo har tre barn sen tidigare förhållande, jag har två barn, ett från tidigare och ett med honom.
    Jag är lycklig och trivs med min familj. Nu har han fått för sig att han ska stämma henne på boendet om sina andra barn eftersom han tycker att han inte får träffa dem för ofta och att hon försöker förstöra umgänget.
    Jag vill verkligen inte ha 6 ungar här på heltid, tycker vi bor trångt som det är och vill inte flytta.
    Jag överväger att försöka prata ur honom ur det, men jag vet inte om det är så smart.. Men vad ska jag göra? Hans tre stora är odrägliga och sin mamma upp i dagen. Ska bara ha, ha och ha.. 

Vad tycker ni? Hade ni försökt få honom att ändra sig? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-26 10:34
    Slant! 5 ska det givetvis stå!

• Svar på tråden Han tänker stämma henne
  • Anonym (Jösses!)

Tycker det är patetiskt. Visst var situationen annorlunda när ni blev ett par men blir msn tillsammans med någon som har barn måste man ha i åtanke att det KAN sluta med att barnen kommer vara där heltid. Att du dessutom har egna barn utanför ert förhållande borde ju göra att du borde kunna sätta dig in i situationen hur det skulle kännas om HAN inte ville ha ditt barn där och bad dig flytta. Tycker du är omogen! Sätt dig ner och snacka med honom!! " jag accepterar inte att de beter sug såhär om de ska bo med oss. Om det blir så så vill jag att vi ska ha talat igenom regler, uppfostran mm innan" Barnen kanske mår dåligt över separationen och därför blivit såhär?? Det är inte så lätt för barn även om det känns lätt för de vuxna!

• Anonym
    Anonym (Nytt konto) skrev 2012-06-28 09:48:56 följande:
    Ena barnet är hans och nej, jag har csn och besparingar jag tar av. 
    Bidrar du med alla dina egna kostnader för dig och ditt barn eller är sambon med och bidrar genom att betala mer än 1/3 av boendekostnaden osv?
  • mammasälskling
    Anonym skrev 2012-06-28 09:37:11 följande:
    Absolut att barn lär sig lyssna till andra regler, men när pappan till barnet inte vill se till att regler följs, eller inte törs säga till sitt barn då är det inte så lätt.
    Att ni delar på allt är hur ni vill göra, och en styvkonstallation kan funka på många olika sätt, du kan inte bara säga att så SKA en familj funka för så är det inte.
    Nej det är väl ingen som ska säga att den SKA funka så som jag vill, men alla kan se till att den funkar på bästa sätt för sin egen del en att sitta och säga att allt inte går! man har alltid två val och det är konstigt att Många väljer den snabba utvägen istället för att kämpa och få det bra, inget kommer lätt man får inget severat på silverfat, jag har själv levt med styvbarn eller vad man ska säga, kärt barn har många namn) och det va inte det lättaste men jag kämpade iaf och senatt det inte höll mellan han och mej i längden hade inte med barnet att göra utav mellan pappa och mej men kan kan stålt säga att jag kämpade för min familj en att sitta och säga "nej jag lämnade han för han kan inte hålla regler på sin bortskämda barn!" Nej nej
  • Anonym (Nytt konto)
    Anonym skrev 2012-06-29 12:16:24 följande:
    Bidrar du med alla dina egna kostnader för dig och ditt barn eller är sambon med och bidrar genom att betala mer än 1/3 av boendekostnaden osv?
    Men hurså?
  • Barbamamah
    Anonym skrev 2012-06-29 12:16:24 följande:

Tycker du att beslutsrätten i en relation bör tillfalla den som bidrar med mest pengar till hushållskassan?
  • Anonym (Nytt konto)

Nu har vi pratat igenom det här på allvar.
    Han säger att han förstår och att han inte kommer söka om heltid (att så många här inne uppmuntrar det är för mig ett mysterium, tänk om min karl är erat ex och det är dina barn han vill ta ifrån er?).
    Däremot ska vi försöka prata med mamman om att få ha barnen v/v, så ser vi hur det går..  

• Anonym (Nytt konto)

Det här kommer innebära att mina två får flytta in hos oss i vårat rum igen och de tre får dela. Det är enda lösningen.

• Anonym (mm..)

Ts.
    Det är så jag önskar att du var mitt x nya....men den ragatan spär på att dom ska ta mitt barn ist å att hon ska agera mamma till MITT barn, hur sjukt är inte det. Skulle HON ställa ultimatum så, ja då hade mitt x struntat i vår lille..hoppas hon gör det!

• Anonym
    Anonym (bonus) skrev 2012-06-26 10:26:25 följande:
    Min sambo har tre barn sen tidigare förhållande, jag har två barn, ett från tidigare och ett med honom.
    Jag är lycklig och trivs med min familj. Nu har han fått för sig att han ska stämma henne på boendet om sina andra barn eftersom han tycker att han inte får träffa dem för ofta och att hon försöker förstöra umgänget.
    Jag vill verkligen inte ha 6 ungar här på heltid, tycker vi bor trångt som det är och vill inte flytta.
    Jag överväger att försöka prata ur honom ur det, men jag vet inte om det är så smart.. Men vad ska jag göra? Hans tre stora är odrägliga och sin mamma upp i dagen. Ska bara ha, ha och ha.. 

Vad tycker ni? Hade ni försökt få honom att ändra sig? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-26 10:34
    Slant! 5 ska det givetvis stå!
    ja men egentligen gör han rätt i det  , jag tycker inte du ska påverka i det det är hans känslor o vilja ,tänk dig in i samma situation , så det han gör e  helt rätt.
  • Anonym

Jag lämnade mitt ex när han började ta mig för givet att jag skulle liksom ta över mamma rollen och vara med hans barn hela tiden jag var till och med tvungen att ta med mig en utav hans barn på en semester resa med min bästa kompis. Han skulle ut på krogen och jag satt hemma sen när inte jag fanns med i bilden längre så dög plötsligt bio mamman igen. Jag skulle laga all mat tvätta deras kläder natta dem byta blöjor och allt annat som barn behöver medan han satt och kollade på tv sporten. 

Svar på tråden Han tänker stämma henne