Hur fungerar Linnea utomlands?
Som rubriken lyder....Ngn med erfarenhet?
Som rubriken lyder....Ngn med erfarenhet?
Stavar du med el utan accent?
Blir det Linneja i engelsktalande länder tro? Ni som vet...
Kul! Tack!
Jag stavar utan accent och jag älskar mitt namn :) kan inte tänka mig ett namn som skulle vara finare och passa mig bättre! Ofta blir uttalet på engelska Linn-ea, dvs snabbt Linn och sen ea på slutet och betoning på Li.
Svensk el engelsk tjej?
Puffar lite inför helgen. Tack alla som redan delat med er!
Har sett ibland att folk skriver att stavar man Linnea utan accent så blir det fel uttal med betoning på i istället för e. Detta stämmer ju rent grammatiskt (?) men är det verkligen ett problem i verkligheten? Ngn som hört ngn uttala på annat sätt än med betoning på e?
Vår dotter heter Linnea och pappans släkt är engelsktalande. Det funkar bra, låter lite mer som "Linia".
Du bör nog sätta ditt accenten i så fall, så blir det lite lättare för utlänningarna att uttala namnet!
Spontant så skulle jag dock inte välja det namnet, om det var väldigt viktigt för mig att det funkade utomlands. Det finns ju massor av namn som både stavas likadant på t.ex. engelska och som har ett självklart uttal. Elisabeth, Madeleine, Caroline, Diana, Claudia, Anne, Veronica, Carla, Jospehine...
Det är inte så viktigt att jag skulle välja ett namn jag inte gillar framför ett jag tycker väldigt mkt om.
Min kompis brukar kallas Lenneya, Linya eller så heter vi båda kort och gott Lina när de hör vad jag heter
Hur tycker hon det fungerar då?