• Gurkan

Passar den till klädkoden?

Efter att läst en annan tråd idag så blev jag lite osäker. Vi ska på bröllop i sommar och klädkoden är kavaj vilket för kvinnor innebär:
    "Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och omkring knälång." 

Kan jag ha den här klänningen till koden eller är jag helt fel ute? 
    Bilden är lite dålig men klänningen är i chiffong och bystdelen är broderad med pärlor. Jag är mest osäker för att det är så totalt olikt allt annat jag brukar ha!
    Brukar inte gå på snoffsiga bröllop även om det ska bli kanonkul att klä upp sig!

• Svar på tråden Passar den till klädkoden?
  • Gurkan
    La Lola skrev 2012-06-29 08:31:47 följande:
    Tur att det bara var kavaj som klädkod. Annars hade blodtrycket ökat ännu mer tror jag.

Lycka till med shoppingen.
    Mardröm vore nog typ lång balklänningsmodell!
    då hade jag nog fått nervsammanbrott på köpet haha! 
  • La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 08:33:22 följande:
    Mardröm vore nog typ lång balklänningsmodell!
    då hade jag nog fått nervsammanbrott på köpet haha! 
    Hade det på känn.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Elikia

Tycker att klänningen (som jag inte tycker ser vit ut) är väldigt fin och den sitter bra på dig. Om jag hade varit du hade jag nog lagt till ett smalt grått bälte för att markera midjan ännu mer.

Hade även lagt till ett "statement" halsband, som t ex denna: http://www.chapnlle.com/sv/smycken/1043-halsband-stort-statement-glamorost-halsband-fri-frakt.html till outfiten. Tror jag hade blivit riktigt snyggt på dig.

Håller med om att den gröna koftan var jättensnygg!

• La Lola
    Elikia skrev 2012-06-29 08:54:24 följande:
    Tycker att klänningen (som jag inte tycker ser vit ut) är väldigt fin och den sitter bra på dig. Om jag hade varit du hade jag nog lagt till ett smalt grått bälte för att markera midjan ännu mer.

Hade även lagt till ett "statement" halsband, som t ex denna: www.chapnlle.com/sv/smycken/1043-halsband-sto... till outfiten. Tror jag hade blivit riktigt snyggt på dig.

Inget bälte säger jag. Det måste se tokigt ut med tanke på klänningsmodellen.
  • ventilera mera
    La Lola skrev 2012-06-29 08:57:46 följande:
    Inget bälte säger jag. Det måste se tokigt ut med tanke på klänningsmodellen.
    Jag håller nog med där, det blir ju fluff-bälte-fluff... möjligen om man sätter det precis under bysten, men eftersom den är pärlbroderad så blir det nog för mycket.

TS, färgen på koftan var jättesnygg... en kortare hade varit det ultimata, men det funkar med längre.

Du vill absolut ha kofta eller bolero alltså? Funkar ju med sjal annars, där kan man ju hitta nästan vad som helst.
  • La Lola
    ventilera mera skrev 2012-06-29 09:13:47 följande:
    Jag håller nog med där, det blir ju fluff-bälte-fluff... möjligen om man sätter det precis under bysten, men eftersom den är pärlbroderad så blir det nog för mycket.

TS, färgen på koftan var jättesnygg... en kortare hade varit det ultimata, men det funkar med längre.

Du vill absolut ha kofta eller bolero alltså? Funkar ju med sjal annars, där kan man ju hitta nästan vad som helst.
    O bälte under tuttarna ser ju inte klokt ut....
  • Gurkan
    Elikia skrev 2012-06-29 08:54:24 följande:

Hade även lagt till ett "statement" halsband, som t ex denna: www.chapnlle.com/sv/smycken/1043-halsband-sto... till outfiten. Tror jag hade blivit riktigt snyggt på dig.

Tack!

Bältet skulle hamna under bysten och jag behöver inte framhäva den mer än vad den redan blir i klänningen ;)
    Syns nog inte så bra på bilden men tuttarna ser redan ut som de borde sitta på Dolly Parton haha.

Något blaffigt smycke måste jag ha men jag funderar på att låta det bli rejäla örhängen med. Eftersom jag har väldigt kort hår så sätter jag gärna tinglet i öronen. 
  • Gurkan
    ventilera mera skrev 2012-06-29 09:13:47 följande:

Hade funderingar på sjal men jag använder inte sjal så jag skulle fastna överallt, bli nervös över var jag har den etc etc så jag kom fram till att en kofta är mer lätthanterlig. Dessutom är koftan mer användbar till andra kläder med. Jag är snål också och tycker inte om att ha kläder som bara går att ha till en sak. vilket motsäger sig klänningen haha men men ;) 
  • La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 12:38:35 följande:
    Hade funderingar på sjal men jag använder inte sjal så jag skulle fastna överallt, bli nervös över var jag har den etc etc så jag kom fram till att en kofta är mer lätthanterlig. Dessutom är koftan mer användbar till andra kläder med. Jag är snål också och tycker inte om att ha kläder som bara går att ha till en sak. vilket motsäger sig klänningen haha men men ;) 
    Den där klänningen kan du ha på 50-årskalas, nyår, fester....tycker jag då.
  • Gurkan
    La Lola skrev 2012-06-29 12:40:23 följande:
    Den där klänningen kan du ha på 50-årskalas, nyår, fester....tycker jag då.

Det kan man klart! Tänkte inte ens på nyår! Schysst då behöver jag inte oroa mig om ett halvpr vad jag ska ha
  • La Lola
    Gurkan skrev 2012-06-29 12:50:31 följande:
    Det kan man klart! Tänkte inte ens på nyår! Schysst då behöver jag inte oroa mig om ett halvpr vad jag ska ha
    Nä, du har klädseln klar redan!
  • Mumu

Men sjal ger ett festligare intryck än kofta, tycker jag! Så släpp inte sjaltanken heeeelt, utan håll ögonen öppna .

• lanylena

Kavaj är väl den enklaste klädkoden, så det där blir alldeles utmärkt. Men som sagt, släng på ett halsband så det inte ser så tråkigt ut. Och som tar ögonen ifrån den framhävande bysten lite.

Plus 8/5, BF 17/1!
  • La Lola
    lanylena skrev 2012-06-29 14:21:51 följande:
    Kavaj är väl den enklaste klädkoden, så det där blir alldeles utmärkt. Men som sagt, släng på ett halsband så det inte ser så tråkigt ut. Och som tar ögonen ifrån den framhävande bysten lite.
    Varför ska hon dölja bysten?
  • Duefigli

Om du har svårt att hitta bolero så kan kanske sjal vara ett alternativ? Det brukar vara lätt och rätt billigt att hitta i mängder med färger. Alternativt kan man ju också gå till en syaffär och fixa en bit tyg som sjal.

Och gällande klänningens färg så funkar den kanon om du inte ökar på med mer vitt! Glad 

• enanna

Ja, på de andra bilderna såg den mera grå ut, har läst alla inlägg nu och det där blir nog super! Särskilt med stora örhängen till ditt korta hår. Lycka till och ha en trevlig fest Glad

Svar på tråden Passar den till klädkoden?