Anonym skrev 2012-07-02 08:21:59 följande:
Jag förstår dej. Men förstår mig med. Detta är jobbigt. Pappan bara ljuger o har hotat mig att ta min dotter ifrån mig. fast han har fått så många chanser o träffat sin dotter fast det är han som ha hoppat av. innan han fick den tjejen nu är han helt ja nu vill han träffa henne o ta hem henne. Fast han har haft uppehåll på 2 månader från o till. sen hon var 3 månader.
Detta är inte bra för tösen att han gör så.
Mitt ex började hota med att han skulle ta barnen ifrån mig. Flytta till en annan stad och så. Att han skulle förfalska min underskrift. Han spred rykten om att jag behandlade barnen illa, psykiskt. Men dem som han försökte med skrattade bara åt honom då de visste att han ljög. Han hotade om att misshandla mig om vi träffades och att jag skulle passa mig om jag var ute. Stundvis var allt skitjobbigt men jag stod på mig och visade att han inte kunde trycka ner mig.
Jag hade mycket stöd från familjerätten och min advokat. Jag redovisade alla sms för dem och berättade allt som pappan tog sig för. De rådde mig till att göra en polisanmälan men jag avstod. Istället kom det in en anmälan mot honom från sociala om att han inte skötte barnen. Han trodde det var jag så helvetet bröt ut. Vi kallades på möte och när han fick höra att jag skulle gå så vart han förbannad. Sa att det gäller våra barn, klart jag vill höra vad som är fel. Soc. rådde mig att inte skicka barnen till honom, då kunde även jag förlora dem. Jag berättade allt för exet och att han inte skulle få ha barnen mer (detta var då som barnen betedde sig som du beskriver i TS). Han var välkommen tillbaka när han tagit sig i kragen.
Mitt ex har gjort mycket som gör att han inte förtjänar att ha barnen. Men hur man än vrider och vänder på det så är han barnens far och det är ju inte dem som valt att jag har skaffat barn med en idiot. Det får jag stå för helt själv och göra det bästa för barnen istället.