• Anonym

    Jag är kär i min boendestödjare!?

    Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

    Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 
     
    Jag tänkte mejla honom detta:

    "Nu får det bära eller brista...


    Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

    Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Tealhawk

    Fattar inte att alla tar mobilnumret som en sexinvit >___> Min släkting är boendestödjare och vissa av hans brukare/klienter (vad man nu ska kalla det) har hans mobilnummer så de kan nå honom även om det är utanför arbetstid. Har varit med om när en boende fick problem och han fick slänga i sig middagen och sedan dra fastän det var helg. Han går bara den extra milen i sitt jobb och har inget med personintresse att göra.


    These are not the droids you're looking for
  • Tealhawk
    Tealhawk skrev 2012-07-03 16:43:23 följande:
    Fattar inte att alla tar mobilnumret som en sexinvit >___> Min släkting är boendestödjare och vissa av hans brukare/klienter (vad man nu ska kalla det) har hans mobilnummer så de kan nå honom även om det är utanför arbetstid. Har varit med om när en boende fick problem och han fick slänga i sig middagen och sedan dra fastän det var helg. Han går bara den extra milen i sitt jobb och har inget med personintresse att göra.
    Kanske ska förtydliga mobilnumret. Det är ett jobbmobilnummer och inte det som i släkten har, men ändock en mobiltelefon.
    These are not the droids you're looking for
  • Litet My
    Hepp skrev 2012-07-03 16:32:25 följande:
    Du är inte rädd om din boendestödjares framtid direkt.... Det räcker med att NÅGON säger ett ord till kommunen om ni ev. börjar träffas, så kan han råka illa ut. Det är inte bara dina känslor som räknas i det här fallet!!! 

    Jag tycker det är jättebra inlägg som boendestödjaren skriver i tråden, hon vet vad hon pratar om. Jag har också boendestödjare (tre stycken olika) och de gör sitt jobb hos mig, skulle det vara så att jag fick känslor för någon hade jag faktiskt puttat det åt sidan.  

    Fast där är det faktiskt boendestödjaren som främst skall vara proffesionell, det kan inte vara brukarens ansvar att se till så att boendestödjaren inte hoppar över skacklarna.
  • Ebba Caroline

    Tealhawk, det är inte riktigt samma sak. TS boendestödjare verkar har gett ut sitt PRIVATA mobilnr.


    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Tealhawk
    Ebba Caroline skrev 2012-07-03 16:52:40 följande:
    Tealhawk, det är inte riktigt samma sak. TS boendestödjare verkar har gett ut sitt PRIVATA mobilnr.
    Ah, läste lite slarvigt, såg det nu också. Då tar jag tillbaka mitt inlägg >_<
    These are not the droids you're looking for
  • tjofräs

    Fast jag arbetar på behandlingshem och det händer att vissa av mina kollegor ger ut sitt mobilnummer. Alltså sitt privata.
    Det är ju ett val och en avvägning man får göra; vill och orkar jag med att bli kontaktad privat? För somliga klienter kan man ju orka det där lilla extra kanske. Ot, sorry.

    Ts, jag känner att du absolut kan säga till din boendestödjare vad du känner för vibbar. Men att risken är stor att denne kommer att bli oerhört obekväm och inte alls tycka samma som du. Men jag tycker det är bra att det kommer upp så att ni kan problematisera lite kring det, du och din bs för det låter väldigt mycket som en del i din problematik det här.

  • LinneaJosie
    tjofräs skrev 2012-07-06 08:46:14 följande:
    Fast jag arbetar på behandlingshem och det händer att vissa av mina kollegor ger ut sitt mobilnummer. Alltså sitt privata. Det är ju ett val och en avvägning man får göra; vill och orkar jag med att bli kontaktad privat? För somliga klienter kan man ju orka det där lilla extra kanske. Ot, sorry. Ts, jag känner att du absolut kan säga till din boendestödjare vad du känner för vibbar. Men att risken är stor att denne kommer att bli oerhört obekväm och inte alls tycka samma som du. Men jag tycker det är bra att det kommer upp så att ni kan problematisera lite kring det, du och din bs för det låter väldigt mycket som en del i din problematik det här.

    Det låter högst olämpligt att lämna ut sitt privata nummer på det sätt du säger att dina kollegor gör. En del i att vara professionell innebär att lära sig gränserna för sin roll och sitt uppdrag. Man gör sällan sin klient några tjänster genom att överskatta sin roll i deras liv. På ett seriöst drivet behandlingshem skulle personer som har betydande privat kontakt med klienter varnas.
  • SupersurasunkSara

    Lite OT, jag ber om ursäkt.

    Om det skulle vara så att TS inte längre är i behov av boendestöd och avsäger sig det och de senare, om 6 månader/ett år skulle bli ett par, skulle han även då bli av med jobbet?

    Undrar av ren nyfikenhet

  • Tealhawk
    SupersurasunkSara skrev 2012-07-20 10:57:49 följande:
    Lite OT, jag ber om ursäkt.

    Om det skulle vara så att TS inte längre är i behov av boendestöd och avsäger sig det och de senare, om 6 månader/ett år skulle bli ett par, skulle han även då bli av med jobbet?

    Undrar av ren nyfikenhet
    Det tror jag inte. Inget händer ju om en fd. elev dejtar en lärare. Men om det är lämpligt eller kan man ju diskutera. Jag tycker det beror på hur situationen har varit innan. Om läraren/stödjaren nyttjat sin status mycket innan för att tex hålla koll på personen i beroendeställning så är det svårt att se hur en relation utanför ska bli jämställd, men om personerna varit på någorlunda jämn nivå och personen med ansvar inte brukat sin maktposition så är det inte speciellt farligt.
    These are not the droids you're looking for
  • Lilith Inanna
    Nyfiken gul skrev 2012-06-30 18:37:57 följande:

    pinsamt för honom om du faktiskt har tolkat honom helt fel... han kanske är totalt ointresserad och helt enkelt bara tycker synd om dig?

    pinsamt för honom om han faktiskt har flickvän/fru nånstans han inte berättat om

    pinsamt för honom för att han måste jobba med dig fast du har såna känslor - ingentign kommer att bli sig likt efteråt.

    Du inser att ni båda förlorar på det här?  han kommer förmodligen att byta tjänst och du förlorar honom i ditt liv. 

    opassande är det för att han JOBBAR med dig. Du är hans yrke helt enkelt.   Tycker du själv att det är passande?

    Försök se saken ur HANS perspektiv kanske?                 
  • melicia

    Det har jag med varit 2 ggr. unga killar ska ej jobba som boendestödjare spec ej till tjejer de kan ta killarna ha ha

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?