• Anonym

Jag är kär i min boendestödjare!?

Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 

Jag tänkte mejla honom detta:

"Nu får det bära eller brista...

Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Nyfiken gul

Ärligt talat tror jag inte vi får se mer av Ts i den här tråden, efter alla svar hon fick igår om att låta bli så verkar det som att hon av rent trots tänkte genomföra sin plan.

så jag tror inte vi kommer att få höra om det gick bra eller dåligt för henne.  Det kommer hon av princip inte att skriva.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (nyfiken)

Hur gick det sen Ts? Skickade du din kärleksförklaring?

• Ebba Caroline

Men att skicka en massa sms, ha en sms konversation och att fråga om man ska ta en fick behöver inte innebära att man är intresserad av personen av kärlek utan kan vara att han helt enkelt vill vara din vän.

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Anonym (tjej) skrev 2012-07-01 14:09:42 följande:
    TS, det enklaste sättet att övertyga personerna här inne vore att klistra in era sms-konversationer här, den där långa till exempel. När de ser hur han pratar till dig och hur han svarar på dina sms så är det lätt att se ifall det finns något intresse.

Sen tycker jag att du ska ha kvar boendestöd men byta boendestödjare så kan du inleda ett förhållande med honom om du vill. Jag känner till den typen av kille, de är supergulliga Tror ni får ett jättefint förhållande ifall ni inleder det.

Jag har också haft problem med sexmissbruk etc och jag träffade en kille som var precis som du beskrivit din (och tom jobbade med samma sak fast inte hos mig då utan hos en annan tjej) och han är helt underbar. Jag har inte haft några problem eller återfall eller så under tiden vi varit ihop Han gör att jag mår så mycket bättre!
    Jag skulle gärna göra det men utav integritetsskäl så skippar jag det.

Men det är mycket, "vill gärna träffa dig, skulle vara kul att ses" och sånt...
    Jag har visat sms-konversationen för olika kompisar och alla säger att han är uppenbart intresserad av mig. Antingen bara sexuellt, eller kanske också mer än så.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-01 23:01:35 följande:
    Intressant läsning. 

jag hoppas verkligen du läste inlägget av boendestödjaren här ovan och fick något att tänka på.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-01 23:06:26 följande:
    jag hoppas verkligen du läste inlägget av boendestödjaren här ovan och fick något att tänka på.
    Jag har läst ALLA inlägg och jag har kommit fram till att

* han HAR nån typ av intresse för mig.. 

* Att jag INTE ska skicka sexmeddelandet  (det är FÖR mycket, jag fattar att han skulle bli skraj)

* att jag ska gå försiktigt fram för att ta reda på vad han vill 

* OM vi båda anser att det finns ett intresse och vill inleda en relation ska jag avsäga mig boendestödet
       (jag anser inte att jag har så stort behov av det längre)

• Anonym (Boendestödjare)
    Anonym skrev 2012-07-01 23:17:36 följande:
    Jag har läst ALLA inlägg och jag har kommit fram till att

* han HAR nån typ av intresse för mig.. 

* Att jag INTE ska skicka sexmeddelandet  (det är FÖR mycket, jag fattar att han skulle bli skraj)

* att jag ska gå försiktigt fram för att ta reda på vad han vill 

* OM vi båda anser att det finns ett intresse och vill inleda en relation ska jag avsäga mig boendestödet
       (jag anser inte att jag har så stort behov av det längre)
    Hej!

Du har sammanfattat det bra från ditt perspektiv men missat objektet för din förälskelse.

* Kommer det fram att han har lämnat ut sitt privata telefonnummer riskerar han att få en varning

* Inleder ni en relation kommer han att förlora sin tjänst ÄVEN om du har sagt upp ditt boendestöd

* Han kommer få referenser som gör det mycket svårt att få arbeta inom socialtjänsten / vården.

Snälla var försiktig för din egen skull. Jag blir orolig för att du kommer kastas tillbaka i din utveckling av nederlaget det skulle innebära om han avisar dig. Du har ju uppenbarligen jobbat på bra om du känner att du inte längre behöver ditt boendestöd.

Jag tror vi alla någon gång i livet blir förälskade där känslorna är ömsesidiga men där förnuftet ändå har fått gå före känslan. Jag har upplevt det ett par gånger och det är en hemsk känsla att bryta kontakten och säga att det här är inte realistiskt. Det kommer att skada dig / mig och blir inte bra på sikt. Det tar ett tag att komma över det, men efter man har fått lite perspektiv så kan man ändå så se att det var det bästa. Jag har vuxit med dom besluten och varit stolt över mig själv att jag inte behöver agera på alla känslor jag har och att mitt omdöme har gjort att jag inte vill utsätta mig själv eller andra för något som kan ge mycket negativa konsekvenser i deras/mitt liv.  För mig har det rört förälskelser när jag själv redan har varit i en relation, när den andra parten har varit i en relation och med en chef.

Som sagt, SNÄLLA ta hand om dig själv och satsa på en förälskelse som inte riskerar att ge negativa konsekvenser för någon av er. Kärleken ska vara självklar och inget man behöver gå runt och fundera på!
  • Hepp

Du är inte rädd om din boendestödjares framtid direkt.... Det räcker med att NÅGON säger ett ord till kommunen om ni ev. börjar träffas, så kan han råka illa ut. Det är inte bara dina känslor som räknas i det här fallet!!! 

Jag tycker det är jättebra inlägg som boendestödjaren skriver i tråden, hon vet vad hon pratar om. Jag har också boendestödjare (tre stycken olika) och de gör sitt jobb hos mig, skulle det vara så att jag fick känslor för någon hade jag faktiskt puttat det åt sidan.  

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?