• Mina E

Bebisvänlig övernattning max tio mil från Stockholm

Hej! Min sambo och jag har fått ett mindre, oväntat tillskott till semesterkassan och har därför bestämt oss för att ta bilen och åka till något mysigt ställe max tio mil från Stockholm och övernatta där (max två nätter). Med oss har vi vår nio månader gamla bebis, som tycker om att röra på sig. Vi vill kunna äta en god middag tillsammans med vårat barn och gå runt i trevliga omgivningar av något slag. Vår tanke är att invänta fint väder och då ringa och höra om det finns något rum ledigt, och om det gör det åka iväg direkt. Vi skulle gärna göra detta under juli månad, men början av augusti fungerar också.
    Har någon gjort något liknande med jämngammal bebis, så tipsa gärna oss! Tack på förhand! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-30 22:12
    Vi bor i Stockholm och vill komma bort från själva staden - men inte alltför långt bort (därav maxgränsen på 10 mil).

• Svar på tråden Bebisvänlig övernattning max tio mil från Stockholm
  • Anna Svenssonliv

Rica hotel i Älvsjö- Alfonshotellet! Mer barnvänlugt finns nog inte i Stockholm. Googla!

• Acelise

Rekommenderar också Alfons-hotellet!!
    Lekland och restaurang i ett, grym personal och fina rum. Däremot inte så roliga omgivningar kanske.

• Lavish

Missförstår jag när jag tror att TS bor i stockholm och vill komma ut från stan men inte så långt?

• Mina E

Tack för svaren Anna, Acelise och MissNora för tipsen, och tack Lavish för hjälp med det förtydligande som jag nu lagt in i trådstarten som en kommentar.

• Vinterankan

Åh, alfonshotellet verkar ju toppen. Vi har en nyfödd och en treåring med 10 veckors sommarledigt som vi försöker komma på kul saker för och hon älskar att sova borta så jag har undrat vad man kan göra för något som ligger nära med övernattning. 

Brukar det vara fullbokat där så att man måste boka i god tid eller kan man spontanboka typ på tisdagen att man vill åka dit onsdag-torsdag (vi gillar att boka saker så sent som möjligt så att man kan anpassa vart man åker beroende på väder).  

• lightfish

Jag föreslår någon herrgård i Sthlms närområde. Vi var iväg när vår son var runt 6 mån och det var inga problem! Minns tyvärr inte vad herrgården heter men den ligger nära men är rejält på landet ändå!

Svar på tråden Bebisvänlig övernattning max tio mil från Stockholm