• klimpen2012

Barn i december :)

Hej hej,

Finns det några fler som ska få barn i december och bor i Nyköping med omnejd?
    Vore skoj att komma i kontakt med fler blivande mammor. Jag väntar vårt första barn. 

Hör av er!
    Glad

• Svar på tråden Barn i december :)
  • JJ

Kände så med första barnet, att jag ville/var tvungen att veta men sen när det väl var dags för rul så frågade vi aldrig. Så då tänkte vi att vi struntar i det den här gången också :)

Vilket fint namn! Hade ni svårt att komma på ett?

• enlitenlitenstund
    JJ skrev 2012-08-16 20:00:11 följande:
    Kände så med första barnet, att jag ville/var tvungen att veta men sen när det väl var dags för rul så frågade vi aldrig. Så då tänkte vi att vi struntar i det den här gången också :)

Vilket fint namn! Hade ni svårt att komma på ett?
    Tack, nej det var ett av de första vi tänkte på och de fastnade vi verkligen för! :)
  • Blommar

Hejsan! Jag gör er gärna sällskap här även om jag inte bor i Nyköping. Bor i Eskilstuna och väntar andra barnet med BF 25/12 :)

• enlitenlitenstund
    Blommar skrev 2012-08-17 12:02:38 följande:
    Hejsan! Jag gör er gärna sällskap här även om jag inte bor i Nyköping. Bor i Eskilstuna och väntar andra barnet med BF 25/12 :)
    Åh vi har BF samma dag du va kul :D
  • JJ

Härligt! :) Hur gammal är din första?

• Blommar

Så spännande! Får se om det kanske blir en liten julklapp då :)

Har en son på 3 år som är mycket förväntansfull här hemma. Han har också bebis i magen, sympati för mamma ;)

Hur mår ni andra nu i graviditeten då?

• enlitenlitenstund

Jag hoppas väl på att gå över till januari alla fall, jag vet inte om genetiken har något med bf att göra? För jag föddes 36+2 och min man 41+2 så det kan ju bli vilket som i så fall?

• JJ
    Blommar skrev 2012-08-17 20:11:00 följande:
    Så spännande! Får se om det kanske blir en liten julklapp då :)

Har en son på 3 år som är mycket förväntansfull här hemma. Han har också bebis i magen, sympati för mamma ;)

Hur mår ni andra nu i graviditeten då?

Haha så sött! :)

Jag mår så bra jag kan. Båda grav har varit hyfsat lätta. Bara illamående första månaderna, utan att behöva kräkas. Lite foglossning och så men kan ju definitivt vara värre ;)

Själv då?
  • Blommar

Vi hoppas också på att gå över tiden och att bebis kommer i januari. Inte så kul att fylla vid jul kanske? Även om jag tycker att det känns mysigt med en liten julklapp :)

Så skönt att du mår hyfsat bra. Jag mådde också illa i början men utan att behöva kräkas. Men nu har jag tyvärr ganska jobbigt med foglossning. Men ska till sjukgymnasten på tisdag så hoppas på att få lite hjälp där ifrån.

• JJ

Vad får man göra hos sjukgymnasten? Eller kanske är första gången du ska dit? Lycka till iaf!

• Blommar

Det är första gången imorgon som jag ska dit så kan meddela efter det :)

• klimpen2012

Hej på er!

Vad roligt att så många har hittat till denna tråd även om det var ett tag sedan ni skrev och jag själv var här inne senast. Kul att ni vågade in här fast ni inte bor i Nyköping dessutom.

Vi ska får vår son runt 4 december. Vi ville gärna veta kön och det fick vi veta och vi kunde se väldigt tydligt själva med fanns ingen tvekan här inte.

Hur mår ni? Ni som ska ha i december? Mår ni bra osv?

Kram på er

• klimpen2012
    JJ skrev 2012-08-09 23:58:26 följande:
    Hej! 
    Var ett tag sedan du startade tråden, men skriver ändå utifall att du kommer läsa :)

Jag har bf 30/11, så räknar väl in mig lite till december ;) Mitt andra barn, har en son född april-11.

Hoppas du/någon annan fortsätter skriva! :) 
    Det gjorde du rätt i även om jag varit dålig användare av detta forum själv. Ja vi har bf 4 december och det kan likväl bli november beror ju på vad dem själva vill de små liven.
    Vart i Nyköping bor du?
  • enlitenlitenstund
    Blommar skrev 2012-08-20 12:19:21 följande:
    Det är första gången imorgon som jag ska dit så kan meddela efter det :)
    Gick det bra? Blev du hjälpt något av besöken? Jag ska nog fundera om jag inte borde prova på akupunktur mot min foglossning för den börjar på att bli rätt påtaglig tyvärr. De vill helst sjukskriva mig för att få mig att kunna ta det lugn (jag har fibromyalgi i grunden med) så jag förstår att jag måste ta det lugnt för att ha en chans att må bra sen när hon kommer! :)
  • JJ
    klimpen2012 skrev 2012-09-22 17:10:48 följande:
    Det gjorde du rätt i även om jag varit dålig användare av detta forum själv. Ja vi har bf 4 december och det kan likväl bli november beror ju på vad dem själva vill de små liven.

Vart i Nyköping bor du?

Har hållt mig undan FL ett tag nu, blir så uppretad av vissa trådar :p

Ja, de bestämmer helt själva :) Gick över 13 dagar med första så räknar i min enfald med att det kommer ta tid denna gång också :p

Jag bor ute i Högbrunn, själv då? :)
Svar på tråden Barn i december :)