• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?
  • Bittersweet me

Här åks det fortfarande bakåt, och jag ser ingen anledning att göra annorlunda. Killen trivs, och kommer få plats länge till. Han fyllde fyra i juni och är 98 cm lång.

• Höghus

Dottern är född i maj -08 och åker i bältesstol framåt. Hon är 110 lång väger 20 kg får under inga omständigheter plats i vår Britax twoway.

• tinis77

Olika det är, sonen fick plats i sin two-way tills han var ca 122 cm och vägde en bit över20 kg..

• Höghus

Ja, barn, liksom bilar, är ju byggda på olika sätt...

• Jespis

Vår nyss fyllda 4-åring är 110 cm lång och sitter bakåtvänd. Hon har inga synpunkter på det och har fortfarande ganska gott om plats, så vi vänder henne inte på ett bra tag!

• doriah

Hon fyller 4 i november och får åka bakåt tills dess...

Elsa, Lovis och Ines mamma
  • cosinus

Min fyraåring fick börja sitta frammåtvänt i vår ena bil när han fyllde år i mars. Den bilen åker han mest fram och tillbaka till dagis i.

Vår andra bil åker han bakåtvänt i men jag har lovat honom att han ska få börja åka frammåt i höst, då kommer han vara ganska precis 4.5 år.

Rent utrymmesmässigt hade han nog kunnat sitta bakåtvänt hur länge som helst. Han är 95 cm lång och inte direkt grov heller så utrymmet är inte problemet. Men han vill sitta frammåt som syskonen och jag vill minska illamåendet och få mer flexibilitet i bilarna med bältesstolar som är enklare att flytta så då gör vi så.

• splink

Nu är min dotter förvisso född -07 men hon åker fortfarande bakåtvänd. Vi har ingen egen bil men hon har aldrig suttit trångt i någon av de bilar vi åkt i. 

Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • mammasgullar

Född juni 08 och sitter bakvänd, med sina 12 kg kommer han nog få göra det ett tag till, ca 98 cm och har ca 8-10 cm innan huvudet når över, så räknar med att inte byta stol på ett tag.

• knäckehäxa

mitt ex son sitter framåt sen några månader tillbaka, typ samtidigt som han fyllde 4

han fattar inte att det är bäst för pojken att sitta bakåt
    både jag o hans mamma (som annars är den mest störda människan jag träffat eller ens hört om, hon tycker alltid tvärtom) säger samma sak, men han tycker inte det är någon fara.

• Lantani

Sonen är född november 08. Han sitter självklart bakåt och enligt våra planer, så kommer han iallafall få sitta tills han fyller 5. Misstänker att vi kommer få byta innan vintern där! Just nu är han 105 cm lång och ca 14 kg

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Sisisisi

Knasig mobil Kul att se att många åker bakåt. På förskolan åker nästan alla framåt redan...

• tinis77

Min svägerska frågade om jag ville köpa deras hi-way, deras 09:a fick inte plats bakåt längre.. Så han sitter i bältesstol sen 2,5 år.

Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?