Nu är jag i vecka 18, hur många veckor har ni gått? Jag har rul om två veckor, känns som en evighet till dess. Vi gjorde ju ultraljud i vecka 14 och då såg allt bra ut, och magen har ju växt, så jag hoppas allt ser fint ut men nervös är jag.
Ja jag träffade sjukgymnast två gånger för att få lite tips. Simning är väldigt bra eftersom det är mjuka rörelser och inget som belastar kroppen nått särskilt. Cykling är bra med eftersom höfterna är ”stilla” medans benen jobbar. Man ska till exempel inte göra åttor med benen där man lyfter benet och rör åt alla håll eller hur jag ska förklara, då rör man ju sig på ett helt annat sätt i höften och det kan göra att det blir ondare förstod jag det som. Men man kan ju aldrig förebygga foglossning som jag förstått det, bara underlätta vardagen så det kanske inte blir värre. Jag simmar ca 2 gånger i veckan och hittills är det väldigt skönt. Jag får ont av att sitta länge på jobbet nu och jag får nog börja variera mig oftare och stå emellanåt. Men ett tips är ju helt klart att ringa en sjukgymnast och säga att du vill träffa nån som har kunskap om foglossningar, minns att jag fick ett blad med ”övningar/rörelser” sist men det har jag inte kvar.