• Jordgubbesstället

Gravid i göteborg bf kring jul 2012

Hej!

Jag skulle gärna vilja träffa fler blivande mammor i Göteborgstrakten.
    Skulle vara roligt att följas åt och lära kännas.

Jag är från Norrland men har nu bott i Göteborg i drygt två år, är 26 år nygift och väntar nu första barnet i början på december.

Finns det fler? :D

/Malin

• Svar på tråden Gravid i göteborg bf kring jul 2012
  • JessiWill

Hej, får man hänga på här fast man skall ha lite tidigare? Bor i Göteborg och skall ha i slutet av sep!

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • retrospectif

Jordgubbestället: Jag har inte köpt särskilt mycket mammakläder, inte nu och inte heller i förra graviditeten. Tycker för det första att många är så vansinnigt tråkiga och sen för det andra så är det under sån kort period man använder det och det är så dumt att lägga pengar på.

Men förra graviditeten köpte jag ett par jeans, det har jag gjort nu med. I förra och denna graviditeten har jag också köpt ett par skönare mjukisbyxor att ha hemma, inget som spänner åt på magen på kvällen =) Och sen har jag köpt nån top här och där, några få stycken. Jag har satsat på att köpa kläder man kan ha annars också både innan, under och efter graviditet. Typ klänning i mjukt tyg som hänger löst under bysten, inga problem att ha nu tex! Och funkar bra även efter så länge den sitter bra upptill. Men jag har köpt byxor på hm och det är främst där jag köpt. Ett par mjukisbyxor från pop nu när dom sålde ut alla mammakläder dom hade. 

• retrospectif

Nu är jag i vecka 18, hur många veckor har ni gått? Jag har rul om två veckor, känns som en evighet till dess. Vi gjorde ju ultraljud i vecka 14 och då såg allt bra ut, och magen har ju växt, så jag hoppas allt ser fint ut men nervös är jag.

Ja jag träffade sjukgymnast två gånger för att få lite tips. Simning är väldigt bra eftersom det är mjuka rörelser och inget som belastar kroppen nått särskilt. Cykling är bra med eftersom höfterna är ”stilla” medans benen jobbar. Man ska till exempel inte göra åttor med benen där man lyfter benet och rör åt alla håll eller hur jag ska förklara, då rör man ju sig på ett helt annat sätt i höften och det kan göra att det blir ondare förstod jag det som. Men man kan ju aldrig förebygga foglossning som jag förstått det, bara underlätta vardagen så det kanske inte blir värre.  Jag simmar ca 2 gånger i veckan och hittills är det väldigt skönt. Jag får ont av att sitta länge på jobbet nu och jag får nog börja variera mig oftare och stå emellanåt. Men ett tips är ju helt klart att ringa en sjukgymnast och säga att du vill träffa nån som har kunskap om foglossningar, minns att jag fick ett blad med ”övningar/rörelser” sist men det har jag inte kvar.

• Anni Me

hejsan, får man vara med här? tjej på 28 som bor på hisingen och väntar första barnet 13 december, en liten flicka  Hjärta

I december blir världen lite vackrare, då kommer vår lilla bebis <3
  • Marängsviss

Välkommen Anni Me! En liten luciabebis då alltså!
    Jag är 26 år, bor i Lindome och väntar första barnet 7 november. Just nu sparkas det för fullt i min mage och det är så mysigt! :)

• Olivialinder

hej! jag är 18 år och väntar en liten flicka slutet av december! jag mår i mölndal, finns det ingen annan i min ålder i gbg??

• retrospectif

Roligt med sparkar! Känner inget själv än, tog långt tid innan jag kände förra graviditeten med. Imon är det iallafall dags för rul, nervöst!

• Irit

Inte jätteaktiv tråd.. Men säger i alla fall hej! Jag bor på hisingen och har bf 4 december :) Har en dotter som just nu är 15 månader.

Svar på tråden Gravid i göteborg bf kring jul 2012