• Ellinor Doolittle

6 åring som inte städar när h*n lovar!

Städar era 6 åringar efter sig när dom plockat fram och lekt? Min har ofta kompisar hemma och dom kan stöka till det en hel del. Det är ok, bara dom lovar att städa upp efter sig. Det lovar dom såklart, men när kvällen kommer och man tittar in på rummet/gästrummet/ i garderoben/ på altanen mm så ser där ut som Bagdad!
    Jag blir tokig!!! Ska man förbjuda dom att pyssla, bygga lego, kojor mm?
    Hjälp! Det slutar alltid med ett gräl och att jag får städa det mesta och det är så himla tråkigt.,.

• Svar på tråden 6 åring som inte städar när h*n lovar!
  • Whitetrash86

kan verkligen en 6-åring komma ihåg sånt timmar senare? Varför inte påminna precis innan dom går?
    kan ju inte vara så svårt att säga  "snart är det dags att gå hem så nu måste ni städa"

• Mynta

Påminn direkt, innan kompisen går hem eller innan de påbörjar nästa aktivitet. Klart hen inte orkar/vill städa på kvällen innan läggdags, då vill man mest varva ner, slappa lite och se på tv. Så fungerar jag också.

• lövet2

O nej, här har det inte varit några 6-åringar som städat frivilligt! Lekrummet har sett ut som ett katastrofområde, och så har vi hjälpts att plocka någon gång i veckan.

• Kaffekopp

Låter som helt normala barn. har också en 6åring som är extremt duktig på att stöka ner. Har testat med det mesta, men möjligheten att tjäna lite pengar verkar vara det som lockar mitt stökmonster mest. Belöningar överhuvudtaget när det gäller att hjälpa till funkar bra tycker jag.

Svar på tråden 6 åring som inte städar när h*n lovar!