vitlöksbröd skrev 2012-07-08 11:30:05 följande:
Anledningen till varför jag är så skeptisk är för att jag är sjukt FL-skadad. Idag är folk så hysteriska med vad barn får i sig att man nästan tror att barnen får aids av en kaka (för den innehåller ju socker!!!!!!!) så det blir en jävla omställning när någon plötsligt verkar gå åt andra hållet. Hur som helst.
Är det så att barnet regelbundet serveras alkohol, ja, då är det dags att reagera tycker jag. Är detta en engångsförteelse så tror jag varken att barnet har fått men för livet, eller att kroppen på något sätt tagit skada. Prata med föräldrarna till barnet och tala om vad barnet berättade för dig TS, så får föräldrarna ta hand om det därifrån.
Exakt!
Vår minsta tog farmors glas med öl en gång när de satt och åt mat och stora talar minsann vitt och brett om hur lillebror minsann druckit öl.
Vi har flera gånger förklarat för äldsta att det var ett misstag och att lillebror inte alls har druckit öl i den bemärkelse som folk då tror när man säger en sådan sak.
Nu härom veckan fick vi säga till stora på skarpen att han INTE får hålla på och gå och säga så där att lillebror druckit öl för han sa det åter igen. Det var ett misstag för 2 år sedan och han tog en klunk...
För utomstående som många FL:medlemmar så skulle det tolkas som att vi veckovis häller i barnen öl och vips är vi anmälda. För ingen törs ju fråga oss om hur det verkligen ligger till och skulle vi berätta sanningen så skulle de tro att vi ljög. För självklart är alla andra barnmisshandlare och man själv är en perfekt förälder i alla sammanhang. Eller?