• Joy70

Söker ensamstående vänner i Göteborg

Hej!

Är en ensamstående mamma till en flicka på 7 år. Skulle vara kul att träffa andra i liknande situation för träffar både med och utan barn. De flesta vännerna lever som "kärnfamilj" och det är såklart roligt att umgås med dem men ibland känns det som att man är lite "femte hjulet" och skulle ibland vilja prata lite med vänner som ochså lever själva med barn.

Hoppas att någon därute känner igen sig och tycker att det skulle vara kul att träffas och lära känna varandra.
    Jag önskar både träffas barnfritt för fika, promenader, shopping eller varför inte lite party (vid de få tillfällen jag är barnfri) men också med barn (gärna barn i min flickas ålder men inget måste) för lite picnic, fredagsmys, simhall eller liknande.

• Svar på tråden Söker ensamstående vänner i Göteborg
  • Joy70

Picnit lät ju som en bra idé men jag har tyvärr haft fullt upp och tror inte att jag hinner fixa något. Köper nog bara med lite bullar, frukt o något att dricka som man har något att snaska på .

• Matilda05

Hej Joy! Tack för en trevlig dag igår. Vore kul att ses igen tycker jag. Kanske är fler som också vill hänga på då :). Då var man tillbaka på jobbet igen. Kanske inte gör så mycket i det här vädret. Har du lust att ta en fika någon dag så hör gärna av dig

• Joy70

Hej! Tack själv och jag ses gärna igen. Sådär kul att vara tillbaks på jobbet men tills den stora vinsten kommer så får man väl kämpa på Glad. En fika någon dag låter toppen.

• Matilda05

Ha ha! Hoppas den kommer snart! Man får ju aldrig sluta att hoppas :). Vad sägs om någon dag nästa vecka?

• magbula

Hej

Vad trevligt att ni fick till en träff i söndags. Hur var lekplatsen på Eriksberg, var den godkänd av barnen?
    Hänger gärna på nästa gång.

Ha de.     

• Matilda05

Hej! Jag tycker att lekplatsen är bra, och barnen hade jätte kul! Sen åkte vi älvsnabben dit så det blir ju lite extra roligt klart vi får fixa en till träff. Vad sägs om nästa helg?

• mammajonathan

Hejsan får man hänga på denna tråd,,,,Ensam mamma till en son på 7 år..Skulle gärna med hitta vänner i samma sitaution,,,,Mvh anna

• Matilda05

Hej! Mammajonathan. För mig är det helt okej! Kul med mer folk som vill umgås och lära känna nya människor :).

• mammajonathan
    Matilda05 skrev 2012-08-10 15:47:24 följande:
    Hej! Mammajonathan. För mig är det helt okej! Kul med mer folk som vill umgås och lära känna nya människor :).

Tack tack....har ni träffats många ggr eller så =)
  • Matilda05

Jag och Joy har träffats en gång bara. Men ska vi försöka med något nästa helg kanske?

• magbula

Hej

Nästa helg kan nog funka. Min son spelar fotboll och de har cup hela nästa helg tror jag. Beror dock lite på hur det går...och dottern är sådär road av att vara med och heja på så hon och jag kan säkert ta ett litet brejk för en fika någonstans. 

• Joy70

Hej tjejer! Jag får eventuellt besök nästa helg men om jag inte får det så hänger jag gärna med också.

• Matilda05

Okej! Men Joy vad sägs om en fika i veckan eller en träff på gården, så kan vi tjata lite och barnen leka?

• Joy70

Absolut! Vi skulle kunna träffas på måndag (imorgon) eller på torsdag om ni kan någon utav dagarna?

• Joy70

Imorgon blir bra. Kommer hem från jobb/fritids runt fem och ska sedan bara laga nå´t snabbt att äta.
    Ska vi säga vid 18-tiden på eran gård?

Svar på tråden Söker ensamstående vänner i Göteborg