• Lizey

Har ingen jobb efter förlossning..

Har nu berättat för jobbet att jag är gravid. Och efter två möter har dom nu kommit fram till at jag inte har någon jobb efter jag har fått barn. Jag har arbetstid på eftermiddag/kväll, och utan dagismöjlighet, så måste jag jobba dag, innan kl 19. Va gör jag? Har ingen speciell utbildning, och hur enkelt är det å söka jobb när man är gravid, eller precis har fött?

• Svar på tråden Har ingen jobb efter förlossning..
  • Lizey

Har också tänkt det, och skickade till vuxenutbildningen förra veckan. Kursen är september-juni, och jag har termin i januari, å frågade om det var möjligt å klara det ändå :)

• beccagranen

Inom vilket område arbetar du nu?
    I vilket fall så kanske du kan vara föräldraledig på heltid första året, söker ett arbeta en tid innan och kanske kan du få tag i en deltidstjänst som du kombinerar med föräldraledighet tills du finner en heltidstjänst. alt. kombinerar föräldraledighet med studier. Många som är nöjda med att kunna ha sina småttingar korta dagar de första åren kombinerat med föräldraledighet. I vilket fall tror jag allt det löser sig

• Lemio

Jag hade inte heller jobb. Nu när mammaledigheten börjar ta slut så har jag däremot fått fast anställning på en avdelning jag inte varit på tidigare. Så det kan vända :) är sjuksköterska

• Lufsan

Du kan ju börja en utbildning efter mamma ledigheten eller under tiden. Men då vet jag inte hur det blir med FP. Annars är det väl bara att söka massor av jobb under föräldraledigheten. 

En dag i sänder.
  • Lufsan

Jag kommer antagligen inte heller ha något jobb kvar efter min mammaledighet är slut. Men oroar mig inte så mycket. Har haft ganska lätt att få jobb nu, inom förskolan. Och om jag inte får något har jag en utbildning på SU att gå tillbaka till. 
    Men hade jag varit ensamstående hade jag kanske varit mer nervös. Vet inte hur du har det.  

En dag i sänder.
Svar på tråden Har ingen jobb efter förlossning..