• trams29

Vill att 6åringen flyttar till sin pappa på heltid...:(

Jag vill att min 6 åring flyttar till sin pappa på heltid Vi har diskuterat detta ikväll sinsemellan.. Och han o hans tjej ska prata om det. För att göra en lång historia kort så ät jag bipolär typ 2.. Mått dåligt i tid o otid under alla år. Fick en lång förlossningsdeppression och kännde olycka istället för lycka. Från början hade jag Depp på depp, plus en sambo som missbrukade o som inte var hemma.. Sedan har jag kämpat o kämpat själv i tre år med ett barn som inte lyssnar på mig. Haft såna utbrott som yttrat sig i att smälla i dörrar o skrika på rummet i timmar.. Då pga att viljan inte gått fram. Han har Nattskräck som har hållt på sen han var 3 år.. Nu har jag vart sjukskriven sedan i april då jag inte Orkar jobba pga hur vår situation ser ut hemma. Jag orkar inte Och jag tycker inte det är roligt att göra de Saker som en 6 åring kräver. Jag har bönat o bett han pappa i dryga två år, i tid o otid att ta hand om honom men han har inte kunnat pga massa anledningar. Förra året fick han bo hos min mamma varannan vecka i någon månad för jag inte orkade. Men nu har jag gett upp..  Jag vill kunna jobba utan att behöva vara ett vrak på jobbet.. Jag vill att han ska kunna sova bra på nätterna och känna sig trygg för att han är rädd för att sova själv. Någonstans i denna sjuka cirkel så mår både han och jag dåligt! och har gjort länge.. Jag skriver inte detta eller erkänner detta i glädje derekt Jag begär inte att ni ska förstå.. Finns det fler mammor som har gett pappan barnen på heltid? Eller är jag helt ensam Om detta? Är jag världens dåligaste förälder som tänker såhär?

jag är som jag är...
  • Svar på tråden Vill att 6åringen flyttar till sin pappa på heltid...:(
  • Meland

Nej du är ingen dålig förälder/ mamma, då di visar med ditt agerande och dina funderingar att du är rädd om din son och att du vill honom det bästa. Kan inte soc hjälpa dig med lite avlastning ifall pappan
    Inte skulle vilja ta sonen på heltid? Lycka till ts hoppas det ordnar sig för både dig och sonen snart, styrkekram

• Nano07

Du är inte dåligt du tänker snarare väldigt klokt. Det gagnar varken dig eller din son om ni både båda mår dåligt. Mycket bättre då att han bor heltid hos ex pappa och kanske kommer en helg i månaden eller liknande till dig.

• elinaehn

Du söker efter vad som blir ditt barns bästa. Moget och modigt tycker jag. Om inte pappa visar sig vara läsningen, har du sökt bup och barn och familj på kommunen? Avlastning och stöd till både dig och ditt barn? Kanske en kombination av mer pappa och mer stöd? Se det inte som allt eller inget utan sök fram o tillbaka. Fyra dagar varannan helg? Två? Eller två ibland och tre ibland? Tänker på dig.

• WAAC

Håller med de tidigare. Osjälviskt och modigt att se att ni behöver hjälp. Kanske kommer ni få en underbar relation när du får tid bli bättre och inte är inne i ett nedåtgående ekorrehjul! Jag anser att du är en riktigt bra mamma!

• Elisebet

Absolut rätt tänkt! Ts, det du gör är att måna om din son och om dig själv. Det är inte meningen att föräldrarakapet ska knäcka en på mitten! Vilken nytta har så våra barn av oss? Gör som ovanstående skrivit, be soc om hjälp, eller använd sin diagnos för att få den avlastning du behöver av de hjälpinstanser som finns i samhället. Jag ska säga dig att jag har en underbar man, ett toppjobb, bra med pengar och nära som gärna avlastar med dottern. Trots det så undrar jag ibland vad jag givit mig in på. Ibland känns allt så övermäktigt och jag tror inte att jag ska fixa mammaskapet. Det jag vill ha sagt är att du varken är ensam eller svag. Och man behöver inte vara bipolär för att känna som du för under de omständigheter du lever i just nu. Lämna huvudansvaret för sonen en stund och ladda dina batterier! Kram

• trams29

Tack ska ni ha för era fina ord, * gråter en skvätt* vi har varit hos bup under 1 års tid men det hjälper föga. Innan dess var vi på något som hette familjehuset men det gav ingenting heller tyvärr. Hans pappa har träffat en jättego tjej (som känner lite sedan innan) pappan har flyttat dit och ganska nyligen har vi bestämt att ha honom varannan vecka, vilket jag vart jätteglad över eftersom han under 6 års tid varken haft tid eller lust. Han har sitt missbruk bakom sig men är ren sedan 1 år tillbaka. Sonen var borta i två veckor med sin farmor i Norge och kom hem i söndags. Jag borde kännt lycka och varit ordentligt utvilad men kännde bara Att det var jobbigt * känns förjävligt med de känslorna* igår bröt jag ihop totalt och ringde pappan.. Ert par timmar senare kom han och hans tjej för att prata med mig ang detta. Dom förstår att jag inte klarar av det.. Jag sade att han mår onte bra pga att jag inte Mår bra och är arg jämt.. Alla barn är berättigade en bra uppväxt med glada föräldrar som hittar på saker.. Dom verkar kunna tänka sig att ha honom på heltid men det är mycket att diskutera. Dom skulle prata och sedan får vi prata igenom allihop.. Har någon av er vart med pm detta eller känner någon som har gjort såhär? Kram till er

jag är som jag är...
Svar på tråden Vill att 6åringen flyttar till sin pappa på heltid...:(