smulpaj01 skrev 2012-07-12 21:17:05 följande:
Soc ville placera mitt barn i minst 3 år och tyckte att jag skulle gå med på det frivilligt.
"för barnets bästa..." som det så fint heller.
Jag vägrade totalt så dom hotade om att gå vidare rättsligt med lvu.
Dom letade familjehem och skulle kalla både mig och mitt barn på "förhör" för att finna ett passande hem.
Mitt barn blev helt förstörd av detta besked! Mådde oerhört dåligt psykiskt, hade plötsligt alltid "ont i magen", gick hem från skolan, sov dåligt och sov varje natt hos mig.
Hemskt var det, för oss alla i familjen.
Men så fick jag ett brev där det stod att utredningen var klar och att familjen inte är i behov av någon insats.
Soc klampar förmodligen bara vidare in i någon annan barnfamilj, helt ovetandes av den enorma skada dem har orsakat mitt barn!! (och oss alla i familjen)!
Ibland tänker jag på hur det hade gått för mitt barn om jag varit "svag, naiv, godtrogen" och gjort som soc ville???
Hade ALDRIG förlåtit mig själv om jag låtit soc ta mitt barn!!
oj...men om det hade blivit så att barnet placerats i 3 år, hur ofta skulle ni få träffas då? Är det inte stor risk att anknytningen blir helt krashad? Det borde gälla oavsett hur gammalt barnet är.
Jag tycker inte att det är fel med placeringar om det verkligen behövs, men det låter ju sjukt med först "3 år" och sedan "ingen insats"...helt olika budskap!