• lillaprinsessan

gravid i gbg; lilla edet, trollhättan trakten med bf december/januari

Då var man gravid igen, precis gått in i v18. Har en dotter på snart 5 år.

Skulle vara roligt om det fanns fler som ville följas åt, dela funderingar, tips och kanske tilloch med träffas under denna eviga väntan efter att underverket ska titta ut=)

Har du BF i slutet av året eller början av 2013, häng på och skriv några rader om dig själv=)    

• Svar på tråden gravid i gbg; lilla edet, trollhättan trakten med bf december/januari
  • lillaprinsessan

Själv har jag bärsele kvar, barnvagnen får vi idag eller imon! Blev en teutonia:)
    Allt blir så mycket verkligare nu när man på allvar ska planera allt!

Hur tänker ni med vinterbebisar och vagn! Ska man köra täcke och kudde i vagnen eller åkpåse, är de för stort för de Små? Känner mig lite lost:P har en sensommartjej här! Så när vintern kom var hon några månader!

• lillaprinsessan

TaSe: Vagn är alltid roligt att köpa, att ha en man verkligen tyckker om! Men sen är ju alltid frågan vad är värt de och vad är inte värt de:/ vad skulle ni få för den ni har idag tror du? Om ni säljer och köper en ny?
    Har du sett om den vagnen möjligen finns som begagnad, någon som har använt ett kort tag och vad priset isåfall är på den då?

• JessiWill

Wille föddes ju i september och han låg i liggdel till feb-mars typ. Då låg han endast i overall och täcke. Men sedan när vi bytte till sittdelen köpte vi en åkpåse och satte honom i :)
    Han hade nog dött av värmeslag i en åkpåse inuti liggdelen :P

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • TaSe

Min gamla vagn har noll andrahandsvärde, tyvärr. Och vagnen jag är ute efter är helt ny på den svenska marknaden. men jag har den bevakad på blocket, så vem vet? Kanske har jag tur!

Gällande åkpåse eller inte. Jag fick min förste i januari. Det året var det -25-30 när han var nyfödd och vi hade hund. Så han låg i fleece-overall plus åkpåse.
    Annars kommer man nog väldigt långt med täcke i vagnen! Själv är jag förtjust i fårskinn i botten och täcke över. Behåller jag vagnen jag har finns både åkpåse och vintertäcke till, så då blir det beroende på väder.

• TaSe

På tal om vinter. Jag har fått totaldille på overaller! Idag kom en reima hem, och när jag lade ner den i byrån insåg jag att detta var den femte overallen jag har köpt! Dags att hejda sig kanske?

• TaSe

Om bebis blir en spykråka kan man inte ha för många snuttisar! Jag gjorde misstaget med den äldste att inte köpa så många snuttar. Han hade två som han accepterade. Det blev väl lite eftersom han älskade sina snuttar över allt annat! Så småbröderna har fått allt möjligt som snuttefilt. Allt för att öka chanserna att någon alltid är ren.

• lillaprinsessan

Ja det är sant:) kan hoppas lille blir som storasyster och gillar alla snuttar och inte bara fäster sig vid en:/ då blir de knepigt att hålla rent!

• fiasvitahörna

Köpte en fleeceoverall från pop, det och åkpåse (skall köpa en i Ullared) borde nog räcka om det är kallt...

Vi har köpt vagn, köpte en city cross, jeans black. Syster har en likadan så jag vet att den är kanon!!! :) vi bor på landet nämligen och behöver en rejälare vagn till våra grusvägar här...

• sjömanshustrun

Hej! Hoppar in här =)
    Har BF på nyårsafton och en dotter på snart 2år.
    Bor i Skepplanda i Ale!

Evelina 100920 <3
  • lillaprinsessan

Hej allihop! Hur har ni det?
    Nu börjar Rastlösheten krypa på, vad gör man på dagarna när man bara är hemma???
    Någon mer som känner de samma!? Alla andra jobbar och har fullspäckade scheman medans man själv vill att tiden ska gå så man för träffa sitt lilla mirakel!
    Promenera, fika, babbla! Det kan vara trevligt men rolagast om man är minst 2:P
    Har ni tips och ideer?

Svar på tråden gravid i gbg; lilla edet, trollhättan trakten med bf december/januari