• Strumpemamma

Hade du stort SF-mått i v23+ ? ERFARENHETER tack!

Är du omföderska? HUR stort mått?

Jag hade igår på 23+1 ett mått på 24,5cm och är orolig att det är en bjässe som växer i magen....

Fick du gå på tillväxt-UL och vad gör sorts förlossning blev det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-13 10:43
    Vad FÖR sorts förlossning menar jag såklart.

• Svar på tråden Hade du stort SF-mått i v23+ ? ERFARENHETER tack!
  • Nevadita
    Strumpemamma skrev 2012-09-13 13:10:08 följande:

Åhå.... Lång väntan till tisdagen kan jag tro...
    Själv mätte jag magen i måndags och nu i 32+4 låg det på 30 så jag har på nån vecka ramlat ner från översta kurvan till precis mitt på "normalkurvan". Känns märkligt tycker jag...

magen kanske har sjunkit ned lite?
    Eller så har tillväxten dämpat sig nu en stund  
    Min braiga barnmorska säger at tdet är så mycket som spelar in på det där måttet - hur bebis ligger och moderkaka, och hur man "bär" sin mage... och mängd fostervatten o allt.
    Så oroa dig inte!
    Det gör inte jag    

kramis!  
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Adis83

Var på MVC igår. Hade sf mått på 25 och är i v 25 (24+5). Tror dock att det är ganska normalt Skrattande
    Blev lite rädd först när BM tog ett mått på 27, men hon mätte igen och det visade 25 pjeew!

• Nevadita
    Adis83 skrev 2012-09-18 09:39:00 följande:
    Var på MVC igår. Hade sf mått på 25 och är i v 25 (24+5). Tror dock att det är ganska normalt Skrattande
    Blev lite rädd först när BM tog ett mått på 27, men hon mätte igen och det visade 25 pjeew!
    låter som ett utmärkt normalmått

...jag har varit på TUL idag, +36% och uppskattning 4220 g IDAG... snacka om att jag inte blev mindre nervös!!    
    Lär ju bli en elefantbebba detta

Ska till BM nästa vecka för prat. PRAT? Jag vill ha ut bebis NUUUUUUUUUUUUU

Kram på er     
  • Adis83
    Nevadita skrev 2012-09-18 15:08:11 följande:
    låter som ett utmärkt normalmått

...jag har varit på TUL idag, +36% och uppskattning 4220 g IDAG... snacka om att jag inte blev mindre nervös!!    
    Lär ju bli en elefantbebba detta

Ska till BM nästa vecka för prat. PRAT? Jag vill ha ut bebis NUUUUUUUUUUUUU

Kram på er     
    Jajjemän haha Glad
    Har legat runt samma med dom andra fyra så jag är inte ett dugg orolig.

• Linis8

Jag hade oxå stort mått, minns inte vilken kurva men att de var över normalt. Jag var super-orolig för att det skulle vara en jättebebis! Man skrev tom in i min journal att jag inte skulle gå över tiden iaf. Men min lille koll kom ca 2 veckor tidigt å vägde bara 3050gr så han var inte så stor. Det är inte alltid stor mage

• Strumpemamma

Då har jag just rullat innanför dörren. Varit hos BM. Nu i v34+6 var magen 32,5cm så nu ligger jag stadigt på "normalkurvan". Dock var bebis så långt ner i bäckenet att hon inte kunde känna huvudet. ÄNTLIGEN. Kände igår em att nåt hände med magen. Den lixom ramlade verkligen ner och jag fick plötsligt luft  och bebis sparkar inte längre mot revbenen utan mer mitt på magen. Frågade om hon kunde känna om det var mer vatten än vanligt och och sa att hon nog tyckte att det verkade vara lite mer än vanligt.
    Jag har inte alls så mkt problem med fogarna nu så det är säkert det stackars lilla huvet som stabiliserar upp bäckenet lite.

• Nevadita

Strumpemamma - vilka bra nyheter Jag är i vecka 38+4 idag. Ska till barnmorskan imorgon och till läkare på torsdag. Känns som att magen har sjunkit rejält här och kanske det onda i ryggen är ett bra tecken Hoppas att bebis har fixerat sig. Kram!

• Strumpemamma
    Nevadita skrev 2012-09-25 17:47:47 följande:
    Strumpemamma - vilka bra nyheter Jag är i vecka 38+4 idag. Ska till barnmorskan imorgon och till läkare på torsdag. Känns som att magen har sjunkit rejält här och kanske det onda i ryggen är ett bra tecken Hoppas att bebis har fixerat sig. Kram!
    Åh men va spännande!! Nu kan man ju verkligen se målsnöret!! Lycka till!! Kram
  • Nevadita
    Strumpemamma skrev 2012-09-25 19:27:02 följande:
    Åh men va spännande!! Nu kan man ju verkligen se målsnöret!! Lycka till!! Kram
    tack

SF-mått idag 41, undrar om det aldrig slutar öka??
    Annars var allt bra. 
    Längtar till läkarbesöket imorgon nu!!

Kram!     
  • Nevadita

läs gärna i min blogg här på FL - en förlossningsberättelse.
    ... fick till slut en fin tjej på 4520 g

Kram och lycka till Strumpemamma när det är din tur!    

Svar på tråden Hade du stort SF-mått i v23+ ? ERFARENHETER tack!