Måste ta bort kattmamman! När kan jag skilja dem?
Ganska känsligt ämne. Ber er att inte göra påhopp utan bara försöka förstå situationen som jag befinner mig i.
Såhär är det, min katt har fått kattungar för 7 veckor sedan. Saken är den, att jag har haft problem med denna katt sedan hon var liten med att hon kissar inne. Hon var inte lådvan när hon flyttade hit, mest beroende på att det var 12 kattungar hos uppfödaren och jag antar att denna hamnade mellan stolarna och inte riktigt fick lära sig själv.
Nu är det så, att när hon inte får gå ut så kissar hon inne. Hon går givetvis på lådan också men hon går till dörren och skriker, släpper man inte ut henne sätter hon sig och kissar någonstans inne. Det har hon gjort i HELA SITT LIV. Nu har det blivit extremt. Nu får hon absolut inte gå ut för att hon har ungarna att ta hand om.
Har haft henne hos veterinär tidigare för att kolla om det kan vara UVI, det var det inte. Veterinären sa att det kan vara ett jävligt beteende som helt enkelt inte går att få bort till 100%.
Förra veckan kissade hon i min säng, hon har kissat på golvet. Igår kväll när jag kom hem hade hon kissat i min säng igen och nu idag satte hon sig mitt på golvet - igen och kissade. Jag orkar inte mer! Katten har under sitt liv kissat på allt jag äger, i stort sett. Kökssoffan, mina kläder, tvättkorgen, mitt på golvet, rumssoffan, sängen.. Som värst har hon kissat på min kille då han låg och sov.. Satte sig bara på han och kissade..
Nu orkar jag helt enkelt inte mer så jag har bestämt mig för att hon ska få somna in för vad jag är gör och hur jag än vrider och vänder på det, kan jag inte skura kattpiss i hela mitt liv och jag är skiträdd att kattungarna ska börja med det. Dom går på lådan och är jätteduktiga nu så vill inte att dom ska ta beteende efter sin mamma..
Det är jättesynd och jag är väldigt ledsen över beslutet då det är världens finaste katt i övrigt.
Så min fråga är, nu är de 7 veckor, vet att man inte ska separera dem förns 12 veckor egentligen, men det här är en extrem situation, så hur länge måste jag vänta innan jag kan ta bort kattmamman?