• Anonym (Svartsjuk)

Svartsjuk när din älskare/älskarinna har sex med sin respektive?

Ni som har en älskare/älskarinna. Känner ni er svartsjuka eller så när er älskare/älskarinna har sex med sin respektive partner?

Jag mår rätt dåligt av att veta att han går hem och njuter med sin sambo även om jag naturligtvis vet att det är helt fel av mig att tänka så. Han säger att de har sex sällan och att det inte är så bra men vet inte om man skall tro på det.

Kanske inte är svartsjuka utan avundsjuka att hon får honom när hon vill och jag inte.

• Svar på tråden Svartsjuk när din älskare/älskarinna har sex med sin respektive?
  • Oerhörd
    Anonym (Klart) skrev 2020-07-04 13:34:08 följande:

Har de aldrig frågat dig om det då? Vad du gillar mer el mindre med de båda el varför du behöver 2?

Nej, de har inte frågat.
  • Anonym (sådär)
    citronkräm skrev 2012-07-30 22:02:17 följande:

Nej - snarare tvärtom, jag blir glad för hans/deras skull!

Men det beror nog på att jag i alla relationer (alla låter många, och det är det inte!) varit tydlig med att jag "trots läget" faktiskt älskar min man och våra barn och att jag fortsätter att jobba och kämpa för att läget ska funka bättre även på sex-fronten hemma (och inte bara på alla andra bitar i relationen), och det har väl gjort att jag bara varit med "trevliga och sympatiska" män!?

För mig har det varit viktigt att ha en "tycka om - men inte älska"-relation till de jag har varit med, och det bidrar väl. Jag vill hans väl, och tror att det brukar vara tvärtom också

Era partner vill ni däremot inte väl

Älska din man, eller hur.... 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Klart) skrev 2020-07-04 13:34:08 följande:
    Har de aldrig frågat dig om det då? Vad du gillar mer el mindre med de båda el varför du behöver 2?
    Varför skulle de fråga?
    De är ju lika egotrippade som hon själv och skiter i allt bara de får knulla.
  • Vinnen

Ja jag blir det även om han säger att sexet hemma är tråkigt o inte går att jämföra med det vi har. Kanske beror det på att jag börjar få känslor för honom. Han å andra går nästan igång på jag o min man har sex. Vilket gör mig nästan arg....så har slutat fråga om hur det e på den fronten hemma.

• Anonym (...)

Väldigt gammal tråd som vaknat till liv... Kul, för ämnet är intressant!

Jag är galet svartsjuk på att min älskare har sex med sin fru!!! Men så är jag också avundsjuk på att hon har mannen jag älskar!

• Anonym (Klart)
    Anonym (...) skrev 2020-07-10 09:11:48 följande:

Väldigt gammal tråd som vaknat till liv... Kul, för ämnet är intressant!

Jag är galet svartsjuk på att min älskare har sex med sin fru!!! Men så är jag också avundsjuk på att hon har mannen jag älskar!

Det är för att du antagligen är monogam
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Klart) skrev 2020-07-10 09:51:56 följande:
    Det är för att du antagligen är monogam
    Det har inget med monogami eller polyamori att göra det har med sjuka värderingar, egoism och noll självinsikt att göra där man på allvar tycker att man har rätt att bete sig som ett svin mot andra för att ens egna känslor är centrum i universum Att man själv aldrig skulle vilja utsättas för det man utsätter andra för skiter man fullkomligen i, det enda man bryr sig om är sina egna känslor och behov men resonerar inte ett dugg över dubbelmoralen och cynismen i det.

Därför sitter människor som själva bedrar och/eller deltar i att bedra andra och är svartsjuka över att den man knullar bakom sin egen partners eller den andra partners rygg även knullar sin partner för man saknar förmåga till självkritik och objektivitet utan tar bara hänsyn till vad man känner och tror att universum snurrar runt ens egna känslor.

Det är alltså en fundamental brist i förmågan till empati och respekt för andra människor.
  • Anonym (Klart)
    Anonym (sådär) skrev 2020-07-10 14:53:58 följande:

Det har inget med monogami eller polyamori att göra det har med sjuka värderingar, egoism och noll självinsikt att göra där man på allvar tycker att man har rätt att bete sig som ett svin mot andra för att ens egna känslor är centrum i universum Att man själv aldrig skulle vilja utsättas för det man utsätter andra för skiter man fullkomligen i, det enda man bryr sig om är sina egna känslor och behov men resonerar inte ett dugg över dubbelmoralen och cynismen i det.

Därför sitter människor som själva bedrar och/eller deltar i att bedra andra och är svartsjuka över att den man knullar bakom sin egen partners eller den andra partners rygg även knullar sin partner för man saknar förmåga till självkritik och objektivitet utan tar bara hänsyn till vad man känner och tror att universum snurrar runt ens egna känslor.

Det är alltså en fundamental brist i förmågan till empati och respekt för andra människor.

Det är såklart galet om det är tillåtet för den ena partern men inte den andre.

Å andra sidan är ju svartsjuka ett tecken på att man inte klarar av en öppen relation el älskare/ älskarinna osv
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Klart) skrev 2020-07-10 14:57:25 följande:

Å andra sidan är ju svartsjuka ett tecken på att man inte klarar av en öppen relation el älskare/ älskarinna osv
    Nja, svartsjuka förekommer även i öppna förhållanden där det är ok att ha sex med andra men inte ha ha känslor för andra. I en nära relation till andra människor så finns det alltid saker man bara vill ha för sig själv, i annat fall är man ju inte ett par utan enbart vänner.
  • Anonym (Carinata)

Jodå! Visst kan jag vara svartsjuk på min älskares fru. Hon får ju ha honom inom en armlängds avstånd. Nu vet jag att det sex vi har är väldigt bra och mer av vad han inte får hemma. Skulle inte kunna vara gift med honom själv. Den andre mannen som jag vill ha en relation med är för lat och feg för att bryta upp från sin sambo. De lever bara som vänner. Båda två är helt upptagna med sitt. Där är jag så klart svartsjuk över att de trots allt sover i samma säng. Vårt sex är något av det bästa jag haft. Så det sörjer jag mest.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Klart) skrev 2020-07-10 14:57:25 följande:

Eller att man helt inte vil det, alla vill ju inte ha ett öppet förhållande.
Svar på tråden Svartsjuk när din älskare/älskarinna har sex med sin respektive?