• Två barn på landet

Tips på bra resmål utomlands med treåring och bebis?

Vi har en treårig kille och en tremånaders tjej och skulle vilja åka utomlands i september/oktober en vecka. Vi vill ha lugnt och skönt, bara sola och bada och njuta hela dagarna och helst inte för lång flygtid. Jag har kollat lite på Sunwing Resort och Blue Village (barnvänligt!) på Mallorca och Kreta och de verkar ju fina men man vet ju inte hur det EGENTLIGEN är eftersom bilderna är stylade och säger ju ingenting om service osv. Därför tänkte jag höra om det är ngn som har erfarenheter av ett barnvänligt hotell kring medelhavet?

• Svar på tråden Tips på bra resmål utomlands med treåring och bebis?
  • Alexi

Vi var på sunwing Alcudia 2009, me en femmånaders bebis och det var toppen. Då hade vi en happy baby-lägenhet så man var garanterad markplan, det fanns barnstol, barnsäng osv.

Grymt fin strand och poolområde där, har dock ingen koll på hur det är för treåringar i allmänhet där eftersom vi bara hade en bebis då.

Alcudia var generellt jättemysigt, med strandpromenad och fantastisk strand som sagt. 

• YokohamaNr2

Vi var på Cala Bona, Mallorca när våra barn var 2.9 och 4 månader gamla, det var lugnt men rätt turistiskt, gick tex inte att äta spanskt utan det var typ schnitzel som gällde Men kan ändå rekommendera det, fanns en bra gågata längs stranden tex

• Kodia

Sunwing-hotellen är extremt barnvänliga! Där kunde vi få lugn och ro vid poolen även med två vilda småbarn!

Dock är det lång transfer till Sunwing på Kreta, och lång trappa/backe ner till stranden, så Alcudia (Mallorca) är nog ett bättre val.

• Victory1

Alcudia är något jag kan rekommendera, min syster åker dit nästan varje sommar med sina barn, jätte lång strand och barnvänligt, har varit i Cala bona men stranden var lite för stenig tycker jag, så då är Alcudia bättre, och jag tycker bilderna är korrekta:D 

• YokohamaNr2
    Victory1 skrev 2012-07-20 14:39:48 följande:
     Alcudia är något jag kan rekommendera, min syster åker dit nästan varje sommar med sina barn, jätte lång strand och barnvänligt, har varit i Cala bona men stranden var lite för stenig tycker jag, så då är Alcudia bättre, och jag tycker bilderna är korrekta:D 
    Ja vi gick till stranden vid Cala Mellor istället den var finare
  • janina76

Hej! vi har bokat en  vecka i mitten av september med våra små(2,5år och 4 mån)

valde kreta denna gången,fritidsresor har bra erbjudande nu med barn från 1 kr=) men det kanske du har sett?

har inte varit där förut,men alcudia har jag varit och där är väldigt bra med små barn,lätt att promenera och fin strand=)

Svar på tråden Tips på bra resmål utomlands med treåring och bebis?