Vad gäller...........
Vad gäller det när min flicka blir 12 år. Vad säger lagen? Hon är SOL PLACERAD frivillig placerad hos en kristen stödfamilj. Tacksam för svar.
Vad gäller det när min flicka blir 12 år. Vad säger lagen? Hon är SOL PLACERAD frivillig placerad hos en kristen stödfamilj. Tacksam för svar.
ett typiskt beteende för ett barn är min åsikt när jag läser att hon vill flytta hem.
mitt barn är inte placerat men hennes far och jag är skilda och så fort något inte riktigt passar så vill hon flytta hem till den andra föräldern. Men när hon vistas en längre tid hos den andra föräldern (mig eller pappa) så inser hon att det ändå inte riktigt blev som hon tänkt sig.
Regler och rutiner finns det i alla familjer och det är det vårt barn börjar lära sig, man får faktiskt inte göra som man vill hos pappa och man får inte bete sig som en bortskämd liten pappas flicka när hon är hos mig. Den logiken börjar klarna för henne.
så mitt tips är att ha lite is i magen och inte se varje sak hon säger som ett tecken på att hon genast måste flytta hem och familjen är hemsk.
Min familj vill har hjälpen i hemmet i stället hos en stödfamilj. Jag har funktionsnedsättning som inte syns utanpå men inut i stället. Tur väl det säger jag bara. Jag har AS och lindrig utvecklingstörning. Har LSS, BST, KONTAKTPERSON m.m.
När har hon rätt att flytta däri från? Jag och min familj har bestämd att vi ska har hennes studfest hemma hos oss. Kan stödfamilj lägg i eller? Har dom rätt till detta?
by the way så firade jag min student fyra ggr på tre dagar....
Direkt efter utspringet så firades jag hemma hos föräldrarna, sen gick jag på kvällen ut med min pojkvän jag var förlovad med och firade bara han och jag.
Dagen efter firades jag av pojkvännens föräldrar. Dagen efter det firade jag med släkt och andra vänner som inte kunde närvara på själva studentdagen.