Anonym (Hjälp!) skrev 2012-08-05 11:53:37 följande:
Att kunna gå upp 4-5 kg i veckan är ett av de starkare symptomen på problem med sköldkörteln. Detta för att man binder otroliga mängder vatten som sen inte vill släppa, man lagrar även fett HELT annorlunda iom att kroppen inte arbetar bort det. Somliga samlar på katter... Somliga - som sköldkörtelsjuka - på fett.
natha, jag har låg ämnesomsättning och då kan det bli svårt. jag vet inte alls hur det är med hög ämnesomsättning, det har jag inte alls tagit reda på... Har du gjort ngn utredning? Har de kollat dina värden på TSH och ft4? Om de är ok, så borde du söka hjälp för att utreda andra hormoner via urin då man inte får alla svar genom blodprov. Det finns en ny "diagnos" oxå, en typ 2. Som framkommer genom urinprov osv, där kan en person ha flertalet symptom, må jättedåligt osv men de vanligaste värdena är ok. Har sökt som en tok på nätet nu på ny forskning ang problem med sköldkörteln och de mer moderna klinikerna anser att man ska ligga kring 0,4-1 i TSH och även ligga upp emot 16-20 på ft4. Så de sätter in Levaxin om man ligger över, vilket är det jag nu kämpar för och orsaken till att jag byter klinik... Jag ägglossning, jag har lätt för att bli gravid. Men får missfall ganska tidigt, för min kropp ser inte till att embryot utvecklas som det ska. Blir du gravid?
Har du läst på om det kan vara immunförsvaret som ställer till det? Just upprepade missfall är ett av symptomen på att kroppens immunförsvar stöter bort fostret. Problem med sköldkörteln kan också vara ett symptom på att immunologiska problem. Andra symptom är reumatism, problem med magen, ryggen, allergi mm, men själva missfallen i sig är tillräckligt för att man ska misstänka immunförsvaret, man behöver inte ha de andra problemen.