• MissCathrine

Vilken är Din viktigaste förändring du har genomfört i Ditt liv?

Det sägs att man inte kan förändra andra - bara sig själv. Därför vill jag veta;

Vilken är Din största/viktigaste positiva och varaktiga förändring Du har genomfört i Ditt liv?

Det kan vara allt mellan himmel och jord, stort som smått, huvudsaken att det spelade en roll i Ditt liv.
    Berätta också gärna vad som fick dig att genomföra förändringen.

Här kan vi samlas och sprida inspiration till andra Solig

.   

• Svar på tråden Vilken är Din viktigaste förändring du har genomfört i Ditt liv?
  • Mästaren

KBT med allt vad det innebär
    Separation (inte så positivt i stunden men på sikt)

• Kwekwe

1) Kämpade mig igenom en tuff & lång utbildning

2) Gav killen (som jag inte trodde på) en chans & han visade sig vara prinsen! Är så lycklig!

• Yrie

Jag tycker att jag pendlar lite fram och tillbaka, två steg fram och ett steg bakåt. T.ex. Separation och livskris, flytt, byte av arbetsplats, bli förälder, osv. Den mest varaktiga är nog en existensiell kris i samband med en tillfällig separation.

• lövet2

Den viktigaste förändring jag själv genomfört (och inte ofrivilligt utsatts för) var när jag haft en ryggskada, som efter 3 års lidande blivit fixad. Tyvärr blev det en del permanenta skador på vissa leder och muskler, så jag fick klara besked om att jag måste hålla mig aktiv och styrketräna under resten av mitt liv. Från slö soffliggare (när jag hade möjlighet åtminstone) förvandlade jag mig själv till en disciplinerad träningsmänniska. Nu snackar vi inte motion och träning ett par timmar om dagen visserligen, men 5 minuters träning varje dag utan undantag, och rörelse i stället för stillasittande, det var en stor förändring för mig.

Tack vare den förändringen (som kom medan jag var tillräckligt ung), så är jag den enda i min bekantskapskrets som inte ständigt lider av stel nacke, onda muskler och trött rygg.

• Khaleesi

Den mest positiva personliga förändring jag genomgått är att jag gått från att vara blyg och feg, till att våga stå upp för vem jag är och vad jag tycker. Jag minns fortfarande glädjeruset jag fick efter att ha avböjt ett vänligt förslag om en date på ett ärligt sätt, istället för att komma med undanflykter. Jag tog mod till mig och sa att jag uppfattade det som om att han var intresserad av mig mer än som en vän, och berättade att jag hade pojkvän och inte var intresserad av honom på det sättet och därför tyckte att det skulle kännas fel att följa med honom ut och fika. Han blev lite generad, men erkände att han var intresserad av att försöka få mig i säng i slutändan, och att det var bra att jag var ärlig. Jag kände mig så stark och så vuxen, som inte hade dragit en nödlögn (eller följt med honom ut och fått upp hans förhoppningar).

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • SilverEmma

Efter att ha kämpat med min övervikt hela livet så tog jag beslutet att göra en GBP. Jag är nu för första gången i mitt liv normalviktig och det enda jag ångrar är att jag inte gjorde operationen tidigare.

• Annsan

Den absolut viktigaste och positiva förändringen är när jag träffade och valde att skaffa barn med mitt x.Han är den bästa pappan man kan tänka sig, även om vi inte lever ihop idag så är han utan tvekan den person som förändrat mitt liv till det bästa :) just för att han är den han är.

Svar på tråden Vilken är Din viktigaste förändring du har genomfört i Ditt liv?