Kan du dricka kaffe på kvällen utan att få svårt att somna
Som rubriken lyder så undrar jag om du kan dricka kaffe (menar då givetvis inte koffeinfritt) på kvällen utan att få svårigheter att sova?
Som rubriken lyder så undrar jag om du kan dricka kaffe (menar då givetvis inte koffeinfritt) på kvällen utan att få svårigheter att sova?
Om jag dricker kaffe just innan jag ska i säng (med "just innan" menar jag <1 timme innan) så har jag inga problem att somna. Dricker jag däremot kaffe ca 3 timmar innan, så blir det svårare att somna. Jag antar att jag är lite långsam på att få ut effekten av koffeinet *S*
Te har däremot inte samma effekt på mig, det kan jag dricka när som helst utan att det påverkar sömnen.
Absolut. Det sista jag dricker på kvällen är kaffe och det första som dricks när jag vaknar är kaffe.
Jag kan inte dricka bryggkaffe på kvällen för då somnar jag inte men kokkaffe går bra, har alltid varit så ända sen jag började dricka kaffe!
Det beror på. Dricker jag en kopp så märker jag ingen skillnad. Men blir det fler än så får jag problem att somna. Men jag har alltid varit lättpåverkad av koffein.
Nej jag är nog lite överkänslig för koffein. Får lätt hjärtklappning. Dricker jag kaffe efter klockan 18:00 så vet jag att jag inte kan sova först förrän vid efter midnatt.
Bevisligen eftersom jag tom lyckats somna med en halv kopp i handen. Vaknade lagom blöt i famnen närmare morgonkvisten.
Jag blir snarare trött av kaffe faktiskt.
Nej, det kan jag inte.
Jag tror att koffein funkar som mkt annat. Kroppen vänjer sig till slut vid koffeinet och då funkar det inte uppiggande.