Mobbad pga namn?
Ifall jag (vi) någon gång får en flicka vill jag gärna att hon ska heta Cecilia, men min kille tror att hon kan bli mobbad, och kallad CP pga hennes initialer. Pojkvännens efternamn börjar på P. Vad tror ni?
Ifall jag (vi) någon gång får en flicka vill jag gärna att hon ska heta Cecilia, men min kille tror att hon kan bli mobbad, och kallad CP pga hennes initialer. Pojkvännens efternamn börjar på P. Vad tror ni?
Men vad hade du tänkt för namn annars då?
Jag vet då inget namn som man inte kan bli "mobbad" för som barn, av andra barn.
Bara tråkigt att tänka så..
Ja tyvärr skulle det gå bort för min del pga initialerna.
Eller kanske göra en egen stavning om ni verkligen älskar namnet. Secilia.????
Jag heter Emma och blev mobbad för mitt namn. Barn hittar på en anledning om de bara vill.
Håller med de som säger att om mobbarna vill mobba så gör de det ändå. Tyvärr är vissa personer mer utsatta än andra. Sen spelar det ingen roll om hon heter Lisa Fisa, Nora Hora, Britta Fitta eller Cecilia Persson.
De hittar de där ömma punkterna och trycker på dem.
Det finns minst 2-3 exempel i denna korta tråd om personer som haft CP som initíaler och som sedan fått det som smeknamn av klassen och polarna. Kanske inte för att mobbas utan för att det var en "kul grej" som sedan satte sig. Vill man barnet ska bli kallad CP vare sig mobbing eller ej?
Jag tycker inte att du ska tänka på incealerna för mycket eller om det är så viktigt att hon inte får bli mobbad så kan ni alltid välja ditt efter namn
En i min klass i låg- och mellanstadiet hade de initialerna och hon blev kallad för CP.
Har också haft klasskompisar med initialerna CP. De har blivit mobbade. Det blev förresten BH också.
Själv blev jag mobbad för att jag var tjock och ful. Vill de mobba så kommer de på något.
Ta ditt efternamn till det eventuella barnet, om du nu inte heter ett efternamn på P också. Cecilia är annars ett fint namn, men just med ett efternamn på P vet jag inte. Fast och andra sidan barn kan börja retas för vad som
Secilia annars? Haha :D