Ska jag acceptera att pappan skriver barnen hos sig?
Jag och min före detta sambo har två barn. Han gjorde slut med mig och har nyligen flyttat till en ny lägenhet.
Vår överenskommelse är att vi ska ha barnen lika mycket och fortsätta ha delad vårdnad, ingen betalar underhåll till den andra. Ingen av oss kommer heller vara berättigad till bostadsbidrag och vi delar på barnbidragen.
När jag i veckan lämnade barnen hos mitt ex såg jag att en kallelse från VC ang ett av barnet hade kommit hem till honom. Han medgav då att han gjort adressändring även på barnen när han beställde eftersändning.
Enl exet skedde detta mer eller mindre av misstag då barnens personuppgifter fylldes i med "autofill" då han gjort adressändring åt hela familjen tidigare. Jag vet inte hur mycket jag tror på det, å andra sidan kan jag inte tro att han varit medvetet beräknande då han inte verkar veta något om familjerätt, underhåll och såna saker.
Vi har lyckats lösa separationen utan bittra strider och jag vill förstås för barnens skull att det ska fortsätta vara så.
Samtidigt känns det för mig alltför magstarkt att han lämnar mig, bryter upp familjen, själv blir boendeförälder och gör mig till umgängesförälder.
Hur skulle ni tänka i min situation?