• johmal

Första ägget på 2 år ! Nu ovitrelle, men behöver hjälp !

Hej !

Jag har behandlats med pergotime i 1, 5 år i olika omgångar.

I fredags var vi på VUL och då fanns där en äggblåsa på 17mm. Vi fick då ovitrelle utskrivet som hon sa att vi skulle ta på söndag eftermiddag.

Nu undrar jag vilken tid jag ska ta den och när vi ska sexa för att ha gjort allt som VI kan göra för att det ska lyckas ? 
    Problemet är också att jag ska jobba inatt och börjar 20.15, vi hade ju velat myst ikväll och sedan låta "simmarna ligga kvar " över natten liksom.. (Ursäkta detaljerna, men man blir så nojjig när man inte haft ett ägg på 2 år..) 

• Svar på tråden Första ägget på 2 år ! Nu ovitrelle, men behöver hjälp !
  • johmal

Ja det är trist. Försöker få tag i Ivf-kliniken, men de har inte ens tid att svara i telefon så jag tar nog en sväng till med pergotime.. Berätta mer om er! :)

• Thema

Vi visste sen innan att makens simmare var få och slöa och försökte totalt i två år. En IVF med en återföring utan resultat, en avbruten behandling pga överstimulering och en behandling som gav ett plus (och en överstimulering till).
    Nu har vi en 8 månader gammal tjej.

• johmal

Thema: det måste ha varit en häftig känsla att få ett plus efter all tid ni kämpat.. :) vad händer vid en överstimulering?

Nu har jag fått tag i ivf-kliniken som säger att vi har rätt till ett gratis försök eftersom min sambo inte har barn sen tidigare, vi ska bara få grönt från vår gynmottagning också så de kan skicka en remiss. Men vi beslutade att med väntetid och så så hinner vi en vända till med pergotime. Startade trippelkur första gången igår och ultraljud på fredag. Nån av er som kört trippelkur?

• Thema

Jag var så inställd på minus så jag hade svårt att tro det.
    När vi avbröt behandlingen så var mina hormonnivåer sju gånger så höga som de får vara när man ska ta ägglossningssprutan och jag hade fyrtio ägg på gång, hade jag tagit den så hade jag blivit allvarligt sjuk. Sista behandlingen låg jag precis på gränsen och 10 dagar efter insättningen av embryot fick jag ont i magen, var svullen och hade lite svårt att andas. Mina äggblåsor, 14st, var vätskefyllda och vätska läckte ut i buken och tryckte uppåt och gjorde det svårt att andas.

Det är ganska ovanligt att bli överstimulerad men min kropp reagerar inte som alla andras på medicin. Om/när vi gör om det så kommer det antagligen att bli likadant igen. Har man otur får man ta blodförtunnande hela graviditeten då man kan få blodproppar men mina värden var bra.

• johmal

Okej, Åh herregud, förtio ägg, fy va ont... Hur många behandlingar gjorde ni?

Jag tog sista tabletterna på pergotime trippelkuren nu, för det kommer bli nån månads väntan på IVF.
    Jag är sååå less på biverkningarna som är mycket värre nu med trippel.. Yr hela tiden, svettas och mår illa hela tiden...

• johmal

Hej! Tänker mycket på er och undrar hur det går? Jag är i v 24 och är väldigt glad för det, men man glömmer aldrig hur det är att inte får till det.. Stora kramar!

• Thema

Våran plutta börjar på dagis på måndag, stora tjejen. Syrran har gjort ett ET och ett FET och ska snart göra ett FET till.

Kul att du har kommit så långt, hoppas du mår bra. Kram

Svar på tråden Första ägget på 2 år ! Nu ovitrelle, men behöver hjälp !