Slippa avslag?
Hur många har sluppit avslag alternativt haft väldigt sparsam efter ett kejsarsnitt?
Hur många har sluppit avslag alternativt haft väldigt sparsam efter ett kejsarsnitt?
Nu har jag bara fött vaginalt men borde det inte vara helt omöjligt att slippa avslaget oavsett eftersom det är såret efter moderkakan som ska läka.
Däremot har jag aldrig blött några mängder, jag har bytt från landstingets gigantiska bindor till vanliga always night direkt jag kommit på BB och efter bara någon dag varit nere på helt vanliga bindor. Däremot har det segat lite över tiden och kommit småbrun i några veckor så helt borta har det nog varit kring ungefär 4 veckor.
Har fött både vaginalt och med kejsarsnitt och det är det samma. Gör ingen skillnad på hur ungen kommer ut då avslaget kommer från såret där moderkakan satt.
Precis! Visst borde man inte komma undan det? Jag blödde stort som en enkrona första dygnen, men sen ingenting. Har haft bindor på mig utifall att då många sagt att "det kommer igång snart, särskillt om du anstränger dig". Nu har det gått sex veckor. Jag har lyft, jag har tränat och jag saknaratt simma så att det gör ont om jag inte fått avslag hittills, harjag då sluppit eller kan det komma nu?
Det låter ju som om du sluppit lindrigt undan. Hade jag varit du hade jag ringt MVC och dubbelkollat för säkerhets skull.