Svårt med amning men båda vill....
Liten översikt/genomgång först:
Har son som nyligen kom till världen.
Har försökt amma honom redan från dag ett.
Jag försöker minst två gånger om dagen och vi båda kämpar med det.
När jag låg inne på BB så försökte flera barnmorskor hjälpa honom att få till amningen rätt.
Han börjar med att söka, sedan försöker han bita till lite och när det inte går för honom att få mjölk och bröstet inte åker in självt utan att han suger så blir han ilsken, frustrerad och skakar på huvudet och börjar gråta.
Har lyckats få till amningen några gånger sen han föddes men om bröstet åker ut så är det kört.
Jag har även provat att amma med en sån där gummi grej som man sätter på bröstvårtan så han skulle kunna få bättre grepp men den har han också svårt med. Flaskan däremot tog han på direkten.
Hittills har jag mestadels fått pumpa med en handpump som jag fått låna från en barnmorska då såna nästan aldrig längre används. Sedan häller man över i flaska och det går hur bra som helst.
Några TIPS eller RÅD över hur/ vad man kan göra för att hjälpa/underlätta eller få honom att inte tappa tålamodet så fort?????
Snälla vill verkligen kunna få igång amning och blir tacksam för alla råd och hjälp jag kan få.