vad gäller ang faderskap och pappaledigt??
hej jag och pappa är ej ett par och nu vill han ta ur sina pappadagar (dvs de 10 han kan ta) men i ons sa han att faderskapet måste vara bekräftat innan han kan ta sina dagar idag sa han att han kan ta ut sina dagar ändå :/ de jag har frågat har sagt att faderskapet måste vara fastställt. han sa även i ons att han inte tvivlar på att han är pappa någon som vet vad som gäller?? obs bor i skåne sen undrar jag om han kan ta sina dagar när han vill? han vill ta alla på rad och jag tror inte jag vill det :/ det av de här anledningarna - jag har nyss flyttat och vill försöka komma iordning - jag är relativt nyförlöst och har rätt ont vissa dagar - jag blir totalt låst och kan inte göra något jag vill (ex åka till mina föräldrar eller träffa vänner) när han är hos mej har jag rätt att säga något i denna fråga? jag måste ju orka med att ta hand om barnet med och lära känna henne. att ha besök bara korta stunder gör mej helt slut och att då passa upp en baby och pappan och hinna med hundarna känns som om det kommer bli för mycket på en gång :/ obs ska ringa frätten och fkassan på måndag men vore bra att se om någon visste något