• Anonym (Förvirrad)

Vänliga FL:are sökes!

Min mens är 16 dagar sen. På 12e dagen testade jag och världens starkaste minus uppenbarade sig.. Kan det vara så att jag är gravid fast testet visade negativt? Borde man testa igen eller är det bara att kasta pengarna i sjön? 

Jag behöver bara lite vänliga råd och lite stöd, inga "jamen huuur ska vi kunna veta om du är gravid??!?!"... 

• Svar på tråden Vänliga FL:are sökes!
  • Anonym (Förvirrad)
    Dan Syndrom skrev 2012-08-05 19:21:39 följande:
    Ring till ungdomsmottagningen!
    Men du är inte gravid om det visar neg. 
    Ja det skulle jag ju kunna göra, om det inte vore för att det var en jäkla massa år sen jag blev portad därifrån Skrattande Men tack!
  • Anonym (Förvirrad)
    Dan Syndrom skrev 2012-08-05 19:25:48 följande:
    Tyvärr så är man inte gravid om de visar negativt!
    Näe men vad tusan kan det vara då...? Obestämd Många dagar över tiden nu..
  • lövet2

Testa igen, och om det fortfarande inte visar något, så bokar du en gyn-tid. Då kan du antingen vara ett sådant där fall där testerna aldrig visar något trots att du är gravid, eller så kan mensen vara försvunnen pga stress/sjukdom. Sådant händer också ...

• Flattis

Det är inte HELT ovanligt att man helt enkelt hoppar över en mens. Man kan också vara gravid trots att testet visar på minus. Om jag vore du skulle jag ringa gyn, är du inte direkt orolig och har mycket is i magen kan du ju vänta ett par veckor till och se om du får din nästa mens istället...

• Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-08-05 19:27:47 följande:
    Näe men vad tusan kan det vara då...? Obestämd Många dagar över tiden nu..
    Tyvärr så kan mensen bara hoppa en cykel utan anledning. Men är du orolig, kontakta gyn eller vc imorgon och be om att få en tid så får de kolla upp det hela och säkerställa att det inte är något annat fel. Fast det KAN vara så att du bara haft ÄL senare än du trodde eller att du är en sk låghormonare. Oavsett, kontakta vården och be om hjälp
  • Midnight
    Dan Syndrom skrev 2012-08-05 19:25:48 följande:
    Tyvärr så är man inte gravid om de visar negativt!

Man kan visst va gravid även om det visar negativt. Däremot är det mindre troligt att man inte är gravid om det visar positivt.
  • Anonym (Förvirrad)
    lövet2 skrev 2012-08-05 19:28:39 följande:
    Testa igen, och om det fortfarande inte visar något, så bokar du en gyn-tid. Då kan du antingen vara ett sådant där fall där testerna aldrig visar något trots att du är gravid, eller så kan mensen vara försvunnen pga stress/sjukdom. Sådant händer också ...
    Flattis skrev 2012-08-05 19:32:59 följande:
    Det är inte HELT ovanligt att man helt enkelt hoppar över en mens. Man kan också vara gravid trots att testet visar på minus. Om jag vore du skulle jag ringa gyn, är du inte direkt orolig och har mycket is i magen kan du ju vänta ett par veckor till och se om du får din nästa mens istället...

Tack för svar! Glad Jag har inte varit varken stressad eller sjuk på sista tiden, tvärtom skulle jag vilja säga! Jag ska nog testa igen i morgon bitti och så ringer jag min bm på förmiddagen om det fortfarande är negativt. 

Jag testar med rfsu:s stickor, dom borde väl vara tillräckligt tillförlitliga? 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2012-08-05 19:34:31 följande:
    Tyvärr så kan mensen bara hoppa en cykel utan anledning. Men är du orolig, kontakta gyn eller vc imorgon och be om att få en tid så får de kolla upp det hela och säkerställa att det inte är något annat fel. Fast det KAN vara så att du bara haft ÄL senare än du trodde eller att du är en sk låghormonare. Oavsett, kontakta vården och be om hjälp
    "Låghormonare"? 
  • EJai

förr förra månaden vart min kropp helt knäpp från ingen stans. brukar ha en cykel på 32 +-3 typ men den vart helt rubban å blev 48 dgr sen kom mensen. testa under denna perioden var 3e dag så va aldrig gravid. den typ bara skippa en mens verkar det som. inget barn planerande eller stress Obestämd.

• Anonym (Förvirrad)

Tack alla som har svarat! Hjärta

Testade imorse igen och det var lika negativt som förra veckan..Rynkar på näsan Får väl ringa gyn då..

Svar på tråden Vänliga FL:are sökes!