• Meah

Vad tycker du hon ser ut som?

Jag testar jag med...Glad

Vad tycker ni hon ser ut att heta?

Mira
    Alma
    Sally
    Olivia
    Lovisa
    Lova
    Love
    Ester
    Lina

Hennes syskon heter Agnes och Elias

Vi har redan bestämt andranamn Ruth och Gerd.
    Vårat efternamn börjar på A.                   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 20:05
    Tack för alla svar, det var ok att säga egna namn ockaå.
    Vi har haft ett namn på henne, som jag inte kommit till freds med (tom två) Frida o Lina, min man har velat ha dem. Jag har känt mig otroligt stressad över att det tagit sååå lång tid samt stressad efter förlossningen jmf med de två första barnen, då kom namnen snabbt o vi kunde enas. Stressen har iof varit befogad i o med takläggning o son som varit på akuten till o från 3 ggr över sommaren. Det är inte förrän nu jag känner ett visst lugn och för drygt en vecka sedan hörde jag namnet Mira o blev "kär" i namnet. Tycker om de andra namnen också o Alma har vuxit sig starkt tom gått om ngra jag först haft på 2:a, 3:e plats. Men guben som haft henne mest som Lina måste också komma ifatt. Hoppas innerligt att han också gör det. Han har iaf ratat Alma o Ester . Det verkar bli Mira eller Lovisa
  • Svar på tråden Vad tycker du hon ser ut som?
  • ijag

Det där är ju en Ester eller en Mira!

• JulleGulle

Jag tycker att hon är en Hedvig, men det namnet finns ju inte med på er lista hehe.. ;)
    Av era förslag röstar jag på Lovisa, fint namn som passar både på henne,samt med andranamnen och syskonen :)
    Lycka till! :)  

• Meah

Jag o guben har enats....
    det är en liten ...Mira... Skrattande  Äntligen!!
    Har tänkt det där med att namnet slutar på A, men det finns så FÅ namn som inte slutar på vokaler, de jag tycker om har jag redan avverkat (utan att jag tidigare tänkt på det).
    Ett gammalt namn har jag sökt efter, men som sagt inget har kunnat putta bort Mira på förstaplatsen (för mig) Alma var iof på god väg, men lyckades inte.

Trodde inte att jag/vi skulle råka ut för detta med namn.

Jo, Signe hade jag tidigare, innan hon föddes, men det namnet har jag slagit undan pga hennes kusin redan har en Signe som kusin (på andra sidan).  Men Mira o Alma har idag gått förbi namnet Signe, för mig.   Så får jag en dotter i framtiden så ska jag förbereda guben med det namnet Flört Jag får tinga det namnet på barnbarna ist. Kyss

Svar på tråden Vad tycker du hon ser ut som?