Tips på att resa med bebis utomlands!
Tar tacksamt mot tips på allt som rör att resa med en bebis på ca 7 månader! Packning, mat osv.. Åker till Turkiet. Tack på förhand
Tar tacksamt mot tips på allt som rör att resa med en bebis på ca 7 månader! Packning, mat osv.. Åker till Turkiet. Tack på förhand
Tack (Kina79) för alla tips! Ska ta med dessa
Kom på några till saker. En kudde och en nattlampa .
Hej!
Barnreseguiden har en bra checklista på bra saker att ta med när man åker med barn.
http://www.barnreseguiden.se/se/att-ta-med/packlistor-4226345
Tack (Per Henrik) har kollat på sidan och ska läsa igenom lite till senare :)
En till fråga som jag kom på! Har massa solskydds kläder till våran pojk. Men vad ska jag skydda hans fötter med. Blir inte strumpor för varmt?! Hur gjorde ni? Tack på förhand :)
Eller du kanske menade i vagnen? Då är väl ett solsegel eller extra solskärm bra. Strumpor verkar lite varmt men bättre det än att bränna sig om de nu får sol på sig.
Hur diskar ni nappflaskor när ni kommit fram? Diskar ni i vatten på flaska eller vattnet från kranen? Kokar ni flaskorna varje gång??
(happy 78) okej.. Ja menade i vagnen på solstolarna. Men finns det så små tofflor? Eller skor? Han e bara 7 månader snart. Tror han har stl. 18,19 men är inte säker.
(rockbjorn) vet inte! Har funderat på det med. Vet inte hur ja ska göra. Får kanske koka upp vatten å diska sen. Frågan är hur känsligt det är med att bara skölja av dom sen?! Hur gör ni? Eller gjorde?
Jag funderar på att diska flaskorna i kranvatten och därefter även koka i kranvatten. Samtidigt måste jag ha med mig mkt flaskor om jag varje gång ska koka de
(rockbjorn) Ne men precis! Men ska nog diska i kranen, men att använda diskret till. Borde inte det göra att lite skit/bakterier försvinner! Annars blir det att koka upp kravatten å sen diska i dom. Vet inte hur jag ska göra?!?!!
Vår son är 1 år och vi har rest mycket med honom detta året :)
Här kommer mina restips :)
Ang klämpåsar som någon nämnde så hade vi med oss det till USA i bagaget. 3 av 5 gick sönder (av lufttrycket???) medans glasburkarna va hela. Så dessa ska man kanske ha i handbagaget. Som tur va hade vi lagt all mat i en mjuk kylväska så det blev ingen skada av olyckan :)
Vad gäller mat så har vi alltid med oss allt (mat, blöjor, välling m.m.). Vill inte hamna i en situation där något tar slut och det blir panik. Då vet man vad man har med sig och det mesta förbrukas under tiden så det blir inte så tungt på hemresan.
Ang tvätt av vällingflaskorna så hade jag med lite yes tvättmedel och en svamp som jag tvättade dem med i kranvattnet. Sedan köpte jag vatten på flaska som jag sedan hade tillsammans med pulvret. Märkte inget på honom att han fick ont i magen av ev rester från kranvatten. Vi hade ingen micro på rummet så vi hade med oss 3 st färdig välling i tetra vilket va toppen för oss då han någon natt vaknade mitt i natten och va lite orolig och ville ha mat.
Vi har honom bara i solen när han badar och då vi förflyttar oss till ex matställe. Annars är han i skuggan. Det är för varmt i solen. Några solskor behövs inte. Bara onödig kostnad. Vi har haft med badblöjor som är toppen när de badar. Bara å slänga när de badat färdigt.
Vet inte vad ni har för vagn men vi har en resevagn (Chicco) Den får vi alltid ta med till vi går ombord och sedan hämtar vi den direkt när vi går av (oftast) Perfekt då man slipper bära på alla grejer och ett barn :) Framför allt när man mellanlandar.
Det va allt för mig. Hoppas ni får en skön resa när det är dags :)
Har ni vällingen i handbagaget också?
Jag diskade flaskorna i vanligt kranvatten och sköljde med flaskvatten. Har man mam- flaskorna så kan man ju sterilisera de i micron. Supersmidigt. Min vän kokade flaskorna i kranvatten och sköljde med flaskvatten men så petig va inte jag. Inga problem med litens mage.
(rockbjorn) tar inte med oss välling. Han har inte fått smak för det än! Men tar med oss ersättning och det tar vi med på planet med.
(happy 78) okej.. Ja det går ju smidigt. Tror inte det finns någon micro där! Men diskar nog i kranen faktiskt! Kanske sköljer sen.
Imån åker vi äntligen!! :)) så skönt 2 veckor i sol och värme! Tack för alla tips! Ha det bra där hemma.