• gosingen

jag är gravid!!!!!

Har haft alla tänkbara graviditetssymptom man kan nu, vilket egentligen inte är så ovanligt.. det brukar mera vara undantag än regel före mens.. Men döm om min förvåning då jag idag fick plus på teststickan! Resultatstrecket var mycket starkare än teststrecket. Men det känns helt otroligt, kan inte fatta att det är sant! Prövade ringa åt min man, men han svarade inte, hela kroppen skakar och jag har gråtit av glädje. Känns så otroligt!

• Svar på tråden jag är gravid!!!!!
  • LillaAnna72

GRATTIS!! Läste just i ditt krypin att du och maken försökt länge. Vilken lycka att ni nu fått +!! Jag och min man har fått tid för utredning i april (ringde i dag och bokade) , har försökt i lite över ett år nu. Kan inte du berätta lite vad man får göra, vilka tester osv. Är så nyfiken?!

• gosingen

Tack allesammans igen!

Loppan 1972
    Det kan säkert variera lite på olika platser vad som hör till. För oss tog de iaf en massa olika blodprov på mig, kollade med vaginalt ultraljud (på äggstockar, äggblåsor å sånt tror jag) och så skulle maken ta ett spermieprov. De spolade även mina äggledare.

De hittade vid utredningen inga direkta fel på oss annat än att slemhinnan i min livmoder var lite tunn. (Jag har alltid haft oregelbundna menstruationer). Jag fick för detta Duphaston som skulle göra mensen regelbunden, vilket leder till att slemhinnan skulle växa sig tillräckligt tjock eller nåt sånt. (Är ingen doktor så alla ev. faktafel kan förekomma )

Jag antar att det var detta som hjälpte oss att bli gravida, kanske i kombination med "vinterstädade äggledare"! Har även försökt att sista tiden efter vi myst ligga kvar i sängen en stund istället för att jag som förut rusat upp för att duscha. SVårt att veta riktigt vad den avgörande faktorn var/är för att det lyckades just nu. Lycka till ni med!

• Prinsens sambo

Ett jättegrattis & Lycka Till!!
    Kommer själv så väl ihåg den där 1:a euforiska känslan när stickan visade + !

• dubbel trubbel

Många grattiskramar från oss!

• Camilla68

Hej,

GRATTIS och lycka till...

• gosingen

Tack igen! Kändes tryggt att läsa infon från sjukvårdsrådgivningen. Usch, vilken jobbdag.. Har mått såå illa med jämna mellanrum och varit trött.. Jag som annars brukat vara jobbets Duracellkanin. Kan man faktist känna av symptomen så tydligt redan, eller är det bara psykiskt? Kissar även ofta, och var såå törstig inatt var gång jag vaknade. Rapar även och hickar förjämnan.. mindre kul.. Hur blir det me alla symptom i fortsättningen då graviditetshormonerna förökat sig å spritter runt ännu mera i kroppen?

Hmm.. man njuter ändå på nåt konstigt vis av alla symptomen för att det gör att det hela känns lite verkligare. Det går inte en minut som man inte tänker på det mirakel som finns i kroppen. Hoppas bara att allt går bra nu, skulle vilja vrida fram tiden 2 månader så den mest kritiska tiden var över.. Och så måste jag ju vänta 3 gigantiska, långa veckor på att bli inskriven på MVC. Kram allesammans!

• xena

GRATTIS!!! Nu ska jag kika in i ditt kryp in...

• Lisen66

Stort grattis till er båda.. härligt.. !!

• duddi

skitkul och ett jätte grattis till er

Svar på tråden jag är gravid!!!!!