Andras åsikter om hur man ska sköta sitt barn
Hej där,
jag har fått stifta bekantskap med familjemedlemmars åsikter om "allt som vi gör fel med vårt barn", dessa kommer från bland annat min syster, systers man, svärmor, min mans syster osv. Otroligt sårande, känns som att jag inte får prata om nåt som e svårt med att vara mamma utan bara allt positivt! Det ska tilläggas att det är första gången jag blivit mamma och vår son hade svår kolik de första månaderna ( koliken är över nu men han är ändå en tidvis väldigt orolig bebis ).
Nån annan med samma problem och hur tacklar ni det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-08 14:00
Tack för era svar. Med andra ord, jag bör säga ifrån, lägga ner foten...Vanligtvis kan jag det men när det handlar om mitt barn blir jag bara sårad, antar att jag har dåligt självförtroende efter månader med kolik, ibland kände jag mig värdelös som mamma -kan inte ens få min bebis att sluta skrika och slippa ha ont- tänkandet.
Nån som vill dela med sig av de värsta kommentarerna de fått? Kanske hjälper det att skratta åt dem!
Här är några jag fått höra:
-Låt honom skrika -sa min systers man då jag oroade mig för att köra bil med honom, för han tycker inte om bilen utan bara skriker. -Ni har ju inte ens tränat honom i bilen så hur skulle han kunna tycka om det då! sa dom. ( Men han hade ju kolik för f-n!! )
-Jag var nog inte en sån Hönsmamma som ni är -sa min svärmor rakt ut i telefonen till min man.
-Inte är han alls nåt ovanligt skrikig -sa min syster, alla bebisar i den åldern skriker så (själv är hon 3 barns mor). Jasså? Bara jag och läkaren och BVC personalen och min mamma som har haft mig som själv var ett kolikbarn -som tar fel då? Alltså ingen kolik enligt min syster.