• Anonym

Tror ni att man vid 14 års ålder kan vara helt säker på att man är homosexuell/bisexuell?

• Svar på tråden Tror ni att man vid 14 års ålder kan vara helt säker på att man är homosexuell/bisexuell?
  • Popetotrora
    Anonym skrev 2012-08-08 14:40:54 följande:
    Ja, men det är väl olika. Homosexualitet brukar ju ibland utvecklas lite senare i livet. Det är mer självklart att en 14 åring är hetero (eller i alla fall att dom inte riktigt vet vad för läggning dom har) Så min fråga är om folk faktiskt tror att 14 åringar brukar vara homo/bi om hen säger de, eller om de bara tror att hen har någon slags period som kommer gå över?

"De" utvecklas inte senare....de blir förbannat nertryckta av normen. Man är uppfostradtill hetro. Man SKA varasom allaandra. Därför förnekar man nog det man egentligen känner?

Bara en teori 
  • H o p e

TRÖTT ¨på denna fråga, svaret är JA!!! men det gäller ju givevis inte för alla och en gång homo betyer inte heller nödvändigtvis homo hela livet. Jag var tillsamman med en lesbisk kvninna när jag var 21. Hon hade innan mig alidig varit med en man men haft ett flertal förhållande med kvinnor. Idag 19 år senare är hon gift med en man sedan 15 år tillbaka.

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • pontus1992

jag kom ut som 13 åring och vetat bra mycket längre än så

• Anonym (Bi)

Jag har alltid vetat. Innan jag ens visste vad det var så visste jag att jag gillade både killar och tjejer. 

• vampyria2

Jag jar en bonusdotter som är homosexuell hon visste om det sen hon var fyra årr ungefär, min ena biologiska dotter var ca fyra när jag insåg att hon gillar helt klart tjejer och det gör hon än många år senare.

Jag själv viste att jag var hetro i från den åldern också, jag tror faktiskt att de flesta vet redan som väldigt små och vid 14 är de nog mer än säkra på sin sak.

• Robert 832

Kring 14 så har man ju redan inlett hormonella förändringar och man börjar intressera sig för sex. Experterna säger ju att läggning inte är ett val utan något man föds med så ja, det borde man veta... fast sen kan ju samhället och trångsynthet göra att en ensam 14 åring försöker lura sig själv att känna annorlunda.

• Bill50X

Det sägs variera,många gånger påhejat av likasinnade. Man känner själv och ska slippa bli påtvingad en läggning heller.

• Omogen citron

Ja, självklart. Många är ju helt säkra mycket tidigare än så. Varför frågar du bara om homo- och bisexualitet förresten? Heterosexualitet känns rimligare att fråga om, många tar nog bara för givet att de är hetero för att de flesta är det, så där hittar man fler som har antagit fel.

• Omogen citron
    Tom Araya skrev 2012-08-08 19:07:01 följande:
    Vad du gillade då är irrelevant, du kan ju attraheras av killar senare i livet, kanske båda samtidigt eller växelvis.

Och din poäng är? Säger du samma sak till en heterosexuell?
  • Anonym (rasse)

jag är kåt i tjej men vill ha en kuk i röven med men vill ha min i en tjej hur ska jag göra är 14 år

• tvärsäker

Visste att jag var lesbisk när jag var 9 år gammal. Så ja, helt säker kan man vara i mycket ung ålder! 

Svar på tråden Tror ni att man vid 14 års ålder kan vara helt säker på att man är homosexuell/bisexuell?