Lyckats gå upp 2 kilo på en dag PANIK!!!!
åT SJUKT MYCKET igår som vanligt är jag den största idioten på denna jord och nu har jag lyckats gå upp 2 kilo på e dag. Hur är det möjligt?? Nu stänger jag in mig, vägrar gå utanför dörren!!! :(((
åT SJUKT MYCKET igår som vanligt är jag den största idioten på denna jord och nu har jag lyckats gå upp 2 kilo på e dag. Hur är det möjligt?? Nu stänger jag in mig, vägrar gå utanför dörren!!! :(((
Äsch, äter du bara lite normalare portioner idag så ska du se att det är borta till imån :)
Jag brukar väga ca 2 kg mer på kvällen än på morgonen, för mig är det helt normalt iaf
Alltså, att de du åt skulle gått över till att lägga sig som fett på dig tror jag inte. De är nog bara vätska som försvinner om du kanske motionerar lite idag innan de fäster
Majoriteten av den vikten är vätska och skräp som ligger kvar i tarmarna. Du har inte gått upp två kilo fett på en dag! Ät bättre idag, drick mycket vatten och ta en promenad så ska du se att din vikt är betydligt lägre imorgon igen :)
Kram Newlywed
Låter som du är proppmätt.
Vad sägs om att öppna dörren och ta en promenad i det fina vädret?
Det är vätska. Absolut omöjligt att gå upp 2 kilo i fett på en dag. Alla brukar pendla 1-2 kg varje dag pga vätskeintaget, det är därför man enbart ska väga sig på morgonen varje dag för att se vad man "verkligen" väger.
Haha men snälla du, klart du är uppsvälld när du har smällt i dig så mycket salt mat. Om du bara väntar ett par dagar så kommer det ju "rinna av dig". ALLA pendlar 1 kilo upp och ner varenda dag, helt enkelt för att vi äter.
Du är medveten om att även mat väger? Det är inte direkt vakuum om du trodde det..
Har gått ner nästa all vikt jag gick upp förutom 0.5 kilo men dock är jag aktiskt rent visuelt gått upp, fått mera bröst , höfter även om vågen visar detsamma. Så det kan vara så att vågen inte hänger med vikt förändringen??
eller är jag ute och cykar? Är inne i min ägglosning nu o ska ha mens om en vecka.... Får panik att känna mig helt uppsvulen:(
Men det positiva är att jag återgått till nyttigt normal kost :=)
Det är normalt att väga mer på kvällen än på morgonen. Till och med upp åt 2,5-3 kg skillnad är normalt.
Man går inte upp i vikt bara för att man äter mycket EN dag. Det är när man äter för mycket för ofta som man gör det och det spelar ingen roll vad man äter. Äter man gurka till ett värde av flera tusen kalorier så kommer man gå upp i vikt.
Vikten, precis som längden, rör sig upp och ner under dagen. På morgonen, innan frukost och efter ett toalettbesök kommer du troligtvis väga som minst under dygnet. Visst kan gårkvällens middag eller kvällsmat "finnas kvar" beroende på hur sent det blev...
Så fort du äter eller dricker kommer Vikten öka. Det betyder inte att man gått upp i vikt utan bara att man stoppat i sig mat och dricka... gå upp i vikt gör man när man börjar lagra energin man får i sig.
Förbrukar din kropp 2000 kalorier på en dag så kommer din vikt stå stilla när du äter 2000 kalorier på en dag. Äter du 3000 kalorier så har du ett överskott på 1000 kalorier som kroppen kommer lagra. Det är detta som blir viktuppgången.
Äter man istället exempelvis 1500 kalorier på en dag så kommer kroppen plocka resterande 500 kalorier från det som sitter lagrat i kroppen.
För att gå upp ca 1kg krävs ett överskott på ca 7000 kalorier.
Som referensvärden kan jag säga att 1000 kalorier är ungefär en vanlig chipspåse eller ett normalstort mål på mcdonalds eller ca 5 smörgåsar.
För att gå upp 2 kilo kroppsfett krävs alltså 14 påsar chips eller 14 mål på mcdonalds eller 35 smörgåsar... utöver ditt vanliga kaloriintag.
Att göra detta på en dag är inget en normal människa klarar av. Jag var en storätare förr... men mer än 2,5 chipspåsar kunde jag inte få i mig på en dag... 3-4 menyer på mcdonalds kunde gå ner men några 35 smörgåsar skulle aldrig gå... max 5 på en dag.
Dina 2 kilon är bara ett missförstånd helt enkelt.
Jag vägde också 2 kilo mer nu ikväll än vad jag vägde imorse... och jag har inte ätit mer än normalt.