• CrazyChristina

När gifte ni er?

Ni som var sambos MED barn innan ni gifte er hur länge hade ni varit tillsammans?
    Berätta gärna varför ni gifte er, ex ekonomiska skäl, kärleken eller annat!

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gifte ni er?
  • La Lola

Menar du enbart de med gemensamma barn?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tilj75

Vi förlovade oss efter att varit tillsammans fyra månader, var gravid med mitt första och makens tredje barn. Gifte oss samma datum ett år senare, så drygt ett år hade vi varit tillsammans.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • SilverEmma

Vi gifte oss efter 4 år tillsammans. Då var våra barn 1 och 2 år. Gifte oss för att jag skulle genomgå en operation och ville känna oss trygga. Annars hade vi nog dragit ut på det ett par år till.

• CrazyChristina

Tänkte först och främst gemensamma men även annars är ju intressant.

• annaoj

Varit tillsammans 3 år och sonen var 7 månader när vi gifte oss.
    För oss var beslutet att skaffa barn större, med det var det självklart för oss att spendera resten av våra liv tillsammans, så vi tänkte att vi gifter oss då också.
    Absolut var det av kärlek till varandra, men också för trygghet, enklare att ha alla på samma efternamn, ja alla tänkbara anledningar.
    1 år sedan i september.

• La Lola
    CrazyChristina skrev 2012-08-10 13:31:00 följande:
    Tänkte först och främst gemensamma men även annars är ju intressant.
    Ok.
    Vi hade inga gemensamma barn och gifte oss efter 2 år tillsammans.
    Nu har vi snart varit gifta i 6 år.
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-08-10 13:44:00 följande:
    Ok.
    Vi hade inga gemensamma barn och gifte oss efter 2 år tillsammans.
    Nu har vi snart varit gifta i 6 år.
    Pga kärleken.
    Jag ville aldrig gifta mig förrän jag träffade min man. Det var jag som friade förövrigt.
  • lövet2

Efter 10 år och 3 barn gifte vi oss av ekonomiska och juridiska orsaker.

• Hallonmumsan

Efter nio år tillsammans och två barn. Att vi väntade så länge var av ekonomiska orsaker. Vi gifte oss endast av kärlek sen fick vi dom juridiska rättigheterna på köpet.

• Quiet thoughts

Efter 8 år tillsammans, då hade vi varit förlovade lite längre. Nu har vi varit tillsammans 13 år.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • gryning2

Gifte oss efter 5 år tillsammans. Vi har egentligen inte känt behov av att gifta oss p.g.a. kärleken för det har vi lika starkt ändå. Men vi väntade andra barnet och hade köpt ett hus tillsammans. Kändes tryggt att vara gifta om något händer. Så egentligen var giftermålet mest av praktiska/juridiska skäl. Vi hade ett enkelt bröllop med vigsel i stadshuset och åkte på en Ålandskryssning efteråt.

Mamma till två pojkar födda 2007 och 2011
  • FraYo

Vi gifte oss efter 6 år o 9 mån tillsammans. En dotter, hus Och bil + planer på fler barn.
    Funderat på giftemål förut men först gufte sig kusinen borgerligt o då kändes de dumt o ta samma år. Sen gifte sig pappa med sin sambo o då kändes de med du t o ta det året (åren efter varann blev de) så vi gjorde de 2012 1 April så vi kunde lura alla ;). Detta är vårt år i släkten :).

• dripdrop

Vi gifte oss när vi hade varit tillsammans i fyra år ungefär, vår dotter var då 14 månader. Mest var det nog av praktiska själ, vi pratade om det tillsammans och kom fram till att det var vettigt nu när vi har barn och så. Och nu är jag glad att vi gjorde det eftersom min man fått jobb i ett annat land och allt är mycket enklare här om man är gifta.

• Serendipitet

Vi fick ett barn -05 men gick ifrån varandra. I början av -09 blev vi tillsammans igen och senare det året (Dec.) blev vi sambos. Nov. -11 gifte vi oss. Så 2 år - 1 månad.  

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • 010306

efter 4 år och 2 barn & av kärlek <3
     Nu har vi 3 barn & hade nyss 8 årig bröllopsdag

• CrazyChristina

Tycker de e lite skärmande att så många gifter sig efter bara 1-2 år då har man ju inte fått se dom dåliga sidorna knappt..

• Lajkie

Och kärlek givetvis, jag vill dela resten av livet med honom :)

• AW76

Efter 8½ år med två barn på 4½ och 7 år. (Japp, vi fick barn relativt snabbt i förhållandet). Vigseln var nu i fredags, borgerlig, och bara med närmsta släkten. Precis så som vi ville ha det. Juridiska skäl var väl den största orsaken, men det betyder inte att kärleken är mindre för det!

• Storkmamman

5 år. För att vi vill va tillsammans. För att vi har barn. För att vi vill va gifta. Av juridiska skäl och trygghet för ev änka och barn. För att vi älskar varandra. Det dröjde av ekonomiska skäl och för att vi möttes i en period i hans liv där han behövde ordna upp en hel del först.

Svar på tråden När gifte ni er?